Senaste nytt

Ekonomi till Cuba första veckan i januari?

eugenetoropov

Utvecklare
Två personer ska flyga till Cuba och vara där för en konferens den första veckan i Januari, vilken är den billigaste biljetten man kan komma över? Ditresa mellan 3-7e och hemresa13-15e.
 

Palazzi

Medlem
Det är ju lite krångligt med flygningar till Kuba i.om att de potentiellt smidiga anslutningarna från USA uteblir...
De flygbolag i norra Sydamerika som flyger till Kuba flyger inte till Sverige :(
Virgin har inga anslutningar från Sverige på sina flygningar mellan HAV & LGW.

Det som blir kvar är Air France, Aeroflot & Air Europa, alla från Skyteam. Utöver det finns leisure flygningar med Condor (via Frankfurt), men det kostar lika mycket som de andra alternativen...

5-14 Jan är Air France billigast med 9200kr T/R ARN-CDG-HAV

Ibland erbjuder Aeroflot biljetter för ca 7.000kr, men inte just de datum du ska åka.
 

NyfikenGrau

Medlem
Två personer ska flyga till Cuba och vara där för en konferens den första veckan i Januari, vilken är den billigaste biljetten man kan komma över? Ditresa mellan 3-7e och hemresa13-15e.

Momondo visar priser för ca 7700 kr 4-15 januari, blandade bolag men mestadels KLM.

Annars finns väl även IB och AB i OW samt utanför Europa AC i Star, de senare av naturliga skäl väldigt stora på just Kuba (har sökt resor till ön av och till de senaste månaderna).

Edit: Förlåt, sökte från Berlin, troligen därför jag kom lägre än Palazzi!
 
Last edited:

Morgan

Medlem
Cubana från Paris kanske? 10200 kr ink skatter - i business :) eller 5700 kr i ekonomi från Madrid.

Flyger ryska Ilyushin-plan - enda planet jag flugit med möjlighet att välja funktionen "blinkande läslampa". Dock förstod jag inte helt syftet...
 

Roger J

Medlem
Vill man åka Star Alliance finns numer Copa via PTY också (tidigare var det endast Air Canada via YYZ till HAV). Observera att Air Canada på lördagar även flyger till VRA som komplement till den dagliga HAV. Oftast billigare och inte så långt från Havanna med buss. Speciellt awards är mycket enklare att hitta till VRA jämfört med HAV om det fungerar att resa den dagen.
 

Dr. Miles

Expert
Jag vill påminna alla som är inblandade om Arvid är en datanörd, men inte flygnörd. :)
Därför är det nog bäst att skriva flygbolagsnamn och flygplatsnamn som det är, inte med förkortning.
 

Roger J

Medlem
Om man vill ha ett stopp i USA går det, men amerikanska flygbolag får inte ha en kubansk destination på biljetten även om det är ett annat flygbolag som flyger den sträckan. Men jag har t.ex. åkt ARN-(SK)-EWR-(AC)-YYZ-(AC)-HAV på en biljett utan problem. Kan ju vara trevligt med en dag i New York för lite shopping på hemvägen. Risken att man köper upp reskassan i Kuba är rätt obefintlig.
 

Roger J

Medlem
OK, stämmer, Arvid är Arvid:
SK=SAS
AC= Air Canada
LH= Lufthansa
YYZ= Toronto
YUL= Montreal
VRA= Varadero
HAV= Havanna Jose Marti
EWR = New York Newark
 
Toppen