Senaste nytt

Ekonomi service i Club Europe

EricT

Medlem
Gå vidare minst en gång till. De lär ju inte sänka ersättningen.

Kan man komma på nån klagomål/jobbigkundlista om man klagar och aldrig mer få upgrade etc.?
 

JensE

Medlem
British Airways skrev:
Concerning your complain about the catering and the confort in the cabin it is disappointing to hear you were unhappy and i´m sorry about this. We have already begun rolling out improvements to our catering. Our aircrafts for Shorthaul are smaller than for Longhaul and for this reason the confort it´s different between Club Europe (business Shorthaul) and Club World (business Longhaul). In our home page you can read more about our travel classes and the services we offer.

Låter inte riktigt som dom fattar vad jag klagade om.
Så drar det en vända till och skickar med bilden också och frågar om dom tycker att en wrap är en businessclass midddag.
 

Concorde

Founding Member
Stå på dig och skicka in bilden. Svaret du fått är ett standard cut n' paste från deras CRM, med vanligt bullshit om hur bra saker man gör etc... Du kan också cut n' paste från ba.com om Club Europe Servicen. Får du nej igen hör av dig så ska vi eskalera.
 

MarcusC

Medlem
Den mackan erbjöds i Economy LHR-GOT 31/12...så det är ju economy de serverat dig i club. Otroligt dåligt, och märkligt svar, de verkar tro du klagar på economy maten ju ?!
 

Roger J

Medlem
Om du nu får BA att gå med på att du blev nedflyttad en klass så kan du kanske som referens använda följande avseende storleken på kompensationen:
När jag blev flyttad från Business till Economy Extra på SAS på rutten ARN-FRA fick jag av SAS vouchers på EUR 300 (vilka kan lösas in till EUR 150 i cash om man vill).

DOWNGRADEVOUCHER.jpg
 

JensE

Medlem
Fått svar igen men är fortfarande inte nöjd, men kanske ska ge mig.
250 Euro för förseningen
29 Pund för taxi
10000 Avios för maten är deras kompensation.
 
Jag tycker att 10 000 avios är en bra ersättning för att du fick economy mat i CE.
Roger J fick i detta exempel 300 euro för nedgradering till eco extra. Framgår dock inte om han t ex även fick extra EB poäng? Ponera t ex. att han inte fick det.
Då får du 50 euro mindre i ersättning, men samtidigt 10 000 avios vilket har ett större värde än 50 euro om du t ex. skulle köpa motsvarande avios.

Vet inte heller om du har några longhaul flighter inbokade/planerade med BA? Isåfall är ju dessa avios jättebra att uppgradera till t ex. CW. Någon som vet hur mycket det t ex. kostar att uppgradera LHR-JFK?
 

JensE

Medlem
Flyger MIA-LHR på Fredag men ingen availability för F upgrade.. mina avios växer bara på hög :)
Sitter i 62A så är ganska nöjd ändå!
 

Palazzi

Medlem
Tycker nog att det senaste budet är rimligt. 10.000 Avios låter bra. 250€ för förseningen är möjligen snålt, men tycker att avios väger upp.

Bra att du stod på dig iaf!

PS. Jag har en tidig morgonflygning med BA Club Europe snart... Så tidigt att jag nästan hoppas på 3.5h försening;)
 

Roger J

Medlem
Roger J fick i detta exempel 300 euro för nedgradering till eco extra. Framgår dock inte om han t ex även fick extra EB poäng? Ponera t ex. att han inte fick det.

Nej, fick bara 150 Euro (300 Euro i vouchers). BTW (OT) så ar det en konstig situation. Vid ombordstigning hade de konfigurerat med bara en rad i C-klass på en B737. Så jag fick sitta på rad 2 och få Economy Extra-mat. Men hela rad 2 var tom! Så jag hade en bätte flygning än de två C-pax som trängdes på rad 1 vid toaletten. Konstigt att de inte kunde konfigurera om till två rader med C och ordna fram mat eftersom flyget avgick från basen (Arlanda).
 
Toppen