Senaste nytt

Ej återbetald poängresa två veckor efter avbokning..vad göra?

gdaily

Medlem
Har ringt två gånger:

Första gången hade jag inga bokningsnummer framme, killen jag pratade med letade ett tag och hittade tre bokningar i alla fall. Han "påminde" återbetalningsagenterna, och sedan tog det tre dagar innan de fanns på Amexkontot.

Jag har sedan väntat ett tag, och gått igenom mina bokningar manuellt, och kom fram till att det var tre bokningar till jag saknade betalning för. Nu hade jag bokningsnumret, ringde upp, och det tog typ 5 sekunder för varje att få det bekräftat och "påmint".

Bra att det går så enkelt, men bedrövligt att man ska behöva ringa, tycker jag.
 

pswe

Medlem
Jag hade återbetalning från en ändrad Tallinnbokning. Mailade Diamantsupporten för ett antal veckor sedan. För tre dagar sedan fick jag en refund notice gällande den ena passageraren på bokningen med pengar på kreditkortet två dagar senare. Idag strax innan jag skulle maila och fråga varför den andra passagerarens del inte kom tillbaka kom det en refund notice till. Slutet gott allting gott, men man undrar lite hur deras process ser ut...
 

Axel55

Medlem
Jag avbokade flera bonusresor för ca 1,5 månader sedan och har inte fått återbetalning än. Chattade med sas nu efter @Budgetresenär:s rekommendation ovan och de har sagt att de ska se till att pengarna kommer in nu, så hoppas att så också sker.
 
Vill uppmärksamma er BC-vänner med att SAS har problem med återbetalning av avbokade bokningar inom 24 timmar.

Gången brukar ju vara att man efter en avbokning får två mejl, först en avbokningsbekräftelse och sedan ett mail med "SAS refund notice"

Har haft flera bokningar de senast veckorna där mail nummer två aldrig dykt upp.
Vid kontakt med SAS kundtjänst har jag alla gånger fått till svar att dom har problem med återbetalning från hemsidan och att återbetalningen ibland måste triggas manuellt...

Så var observant på att mail om återbetalning "SAS refund notice" dyker upp i din inkorg!

Kan också tillägga att min senaste refund ännu inte dykt upp efter drygt en vecka och att brytdatumet för Amex nu passerats vilket gör att jag måste ligga ute med betalningen då återbetalningen hamnar på nästa faktura...
Ska idag kontakta SAS tredje gången i samma ärende gällande samma bokning...
Surt men inte hela världen!
 
Last edited by a moderator:

flierman

Medlem
Samma sak för mig 2 ggr, irriterande att jag ska själv behöva ödsla tid på detta. De ska ju inte bygga en rymdraket direkt..
 
  • Gilla
Reactions: Gus
Avbokade en bonusresa 24/9, men ingen återbetalning av skatter mm hade gjorts fram till fredagen. Ringde Diamond supporten och de bekräftade att de har haft problem med återbetalningar. Idag kom pengar på kontot :)
 
Toppen