Senaste nytt

Effektivisera boarding

Brandten

Medlem
Priority boarding rad 1-11 är nu välkomna ombord. Och alla ställer sig och börjar gå. Väl ombord så har av någon märklig anledning alltid center och/eller aisle satt sig vilket betyder att de måste resa sig när window ska sätta sig = massa onödig tid.

Varför struntar man bara inte i rader och boardar alla window först, sedan center och till slut aisle?
 
  • Gilla
Reactions: pep

rvarttinen

Medlem
Kommer ihåg att Lufthasa provade detta för många år sedan att borda window först, center seat och sist aisle. De hade videos och annat informationsmaterial. Men, av någon anlening så verkade det som om det rann ut i sanden och övergavs ... Undrar om inte KLM hade något likande ungefär samtidigt, men även det övergavs ...
 
F

FCT

Guest
Priority boarding rad 1-11 är nu välkomna ombord. Och alla ställer sig och börjar gå. Väl ombord så har av någon märklig anledning alltid center och/eller aisle satt sig vilket betyder att de måste resa sig när window ska sätta sig = massa onödig tid.

Varför struntar man bara inte i rader och boardar alla window först, sedan center och till slut aisle?
Ska Adam 3 som sitter på mittenplats vänta i 10 minuter på boarding medan mamma går på och sätter sig på sin fönsterplats? Dessutom, *G kan ändå boarda när de vill och många av dessa föredrar aisle.
 
F

FCT

Guest
Adam och mamma hade hamnat i samma boardinggrupp :)
Inte nödvändigtvis eftersom det bara handlade om boarding efter fönster, mitt och aisle.
Dessutom, tänk om det skulle behållas prioboarding för barnfamiljer och mamma och barn sitte på B och C...
Sen kommer pax som sitter på A.

Tanken är god men jag tror det blir svårt i praktiken. Bästa är att göra fållor vid gate, samt vara hårdare med mängd carry on.
 

Holloman

Medlem
Om de inte klarar av att få folk att gå ombord när deras rad bordas hur ska de då få folk att förstå att nu kan du som sitter vid ett fönster på raderna 10 och bakåt gå ombord? Majoriteten av sällanresenärerna verkar ju inte ens ha koll på om de sitter vid fönster, gång eller mittsäte. Jag tycker jag hör: "Jaha är inte E fönsterplatsen?" alldeles för ofta.
 

jannewa

Medlem
GOL kör med sådan boarding, tog längre tid än vad jag är van vid. Iofs vet jag inte hur lång tid det hade tagit om dom kört normal boarding. :)
 
Toppen