Senaste nytt

[Economy class] Stockholm/Göteborg-Nya Zeeland T/R, Air New Zealand, från 12.700 SEK

Ubbe

Medlem
Lysande! Vilken resa :) Hur fort går det att göra denna dvs går den att göra över en långhelg?
Var skulle priset börja i C?
 

agehall

Medlem
Tyvärr är inte deras multistop booking hemsida jättebra. Saknas plats någon dag får man upp "No flights or seats are available to meet your requirements for the date(s) selected. Please try changing your Service Class or date(s) of travel and select the Search Now button again" Men står ej vilken del av resan som det ej finns biljetter på..........

Det är ganska normalt... Jag skulle påstå att deras bokningssida är bland de bättre jag testat.

Om man ska göra krångliga saker (läs maximera denna fare) så måste man först kolla upp datum och tillgång per sträcka via tex expertflyer och sedan kan man prova att boka.
 

Dr. Miles

Expert
Om man ska göra krångliga saker (läs maximera denna fare) så måste man först kolla upp datum och tillgång per sträcka via tex expertflyer och sedan kan man prova att boka.
Problemet är dock man inte vet om vilka bokningsklasser som används på partner flygbolags flygning. (ej codeshare).
Det går att flyga med bl a:
  • ANA
  • Dragonair
  • SAS
  • THAI
  • Virgin America
Eftersom jag lyckades inte att prissätta på ITA vet jag tyvärr inte vilka bokningsklasser det blir.
 

agehall

Medlem
Eftersom jag lyckades inte att prissätta på ITA vet jag tyvärr inte vilka bokningsklasser det blir.

Då får jag kanske äran att lära Doktorn något. Du kan se vilka bokningsklasser det blir hos andra bolag hos ExpertFlyer. Klicka på C-ikonen i fare-listan och skriv in det bolag du vill se bokningsklass från.

NH bokas tex som K för alla internationella sektorer.
 

Dr. Miles

Expert
Då får jag kanske äran att lära Doktorn något. Du kan se vilka bokningsklasser det blir hos andra bolag hos ExpertFlyer. Klicka på C-ikonen i fare-listan och skriv in det bolag du vill se bokningsklass från.

NH bokas tex som K för alla internationella sektorer.
Smart, tack!

och för er information, de här är bokningsklasser som används på andra flygbolags flygningar.
Fare rules: KL3EUG skrev:
Booking Class
1 STOAKL 01NOV13 NZ SEK 8800 KL3EUG STAY---/-- BK-K
FARE CLS EXPLANATION BOOK CODES
-------- ---------------------- ----------
KL3EUG REGULAR EXCURSION FARES K
KL3EUG BETWEEN AREA 2 AND AREA 3 FOR ROUND TRIP FARES
KL3EUG FOR ADULT

BOOKING CODE EXCEPTIONS
VIA NZ H REQUIRED K- FARES WITHIN NEW ZEALAND
VIA NZ Y REQUIRED WITHIN NEW ZEALAND
VIA NZ P REQUIRED WITHIN AUSTRALIA
VIA KA S REQUIRED BETWEEN HKG-SHA
VIA SK U REQUIRED ALL ECONOMY CABIN WITHIN EUROPE
VIA SK L REQUIRED
VIA KL R REQUIRED BETWEEN AMS-JAPAN
VIA KL Q REQUIRED BETWEEN AMS-SOUTHEAST ASIA
VIA KL V REQUIRED K- FARES
VIA KL Q REQUIRED
VIA NZ V REQUIRED K- FARES BETWEEN NEW ZEALAND-S.W. PACIFIC
VIA NZ B REQUIRED BETWEEN NEW ZEALAND-S.W. PACIFIC
VIA NH K REQUIRED
VIA TG V REQUIRED
VIA CX V REQUIRED K- FARES
 
Toppen