Senaste nytt

EBS får loungeaccess under jul (21/12-12/1)

Jonas C

Medlem
Väldigt generöst ändå att EBS får släppa in hela familjen. Hade nog varit smartare för SAS att inte låta dem ta med några gäster gratis, då många säkert hade betalt extra för att låta familjen följa med in.
 

falling

Medlem
Jag funderade på silverförmånen med loungtillgång under sommaren. Om jag fattat rätt gäller det även inrikesloungen i terminal 4 på Arlanda. Att jag kommer in genom att dra mitt silverkort förstår jag, men hur tar man med en gäst? Den loungen är väl inte bemannad som business loungen i terminal 5? Eller har jag bara drömt mig det?
 

SK

Medlem
Jag funderade på silverförmånen med loungtillgång under sommaren. Om jag fattat rätt gäller det även inrikesloungen i terminal 4 på Arlanda. Att jag kommer in genom att dra mitt silverkort förstår jag, men hur tar man med en gäst? Den loungen är väl inte bemannad som business loungen i terminal 5? Eller har jag bara drömt mig det?


Om du vill ta med en gäst i T4 så dra ditt kort och tryck därefter på skärmen, tror det står "admit guest", så kan en till gå in efter dig.
 

mha321

Medlem
Jag funderade på silverförmånen med loungtillgång under sommaren. Om jag fattat rätt gäller det även inrikesloungen i terminal 4 på Arlanda. Att jag kommer in genom att dra mitt silverkort förstår jag, men hur tar man med en gäst? Den loungen är väl inte bemannad som business loungen i terminal 5? Eller har jag bara drömt mig det?
För guld funkar det så att när du dragit kortet dyker det upp en knapp på skärmen för "admit guest", och trycker du på dem så kan en extra komma in. Jag misstänker att det fungerar likadant för silver under sommaren.

Vet inte hur det fungerar för "ta med familjen" om de är fler än en, men det finns också en knapp bredvid vändkorsen för att tillkalla personal som säkert kan hjälpa till med det. Det finns personal där, bara inte i form av reception.
 

drW

Medlem
Funkar utmärkt för silver att komma in i loungen på terminal 4 nu i sommar. Scannade nyss mitt boardingkort bara. Givetvis var EB uppgifterna inlagda. Idag fanns trevliga smoothies lite frukt och kakor samt riktigt hyggligt kaffe. Framför allt ett extremt lugn. Någon slags antydan till frukost skulle vara trevligt dock. Nudlar finns ju visserligen!
 
Bra drag i fasttrack och lounge på Kastrup denna morgon. Vände i dörren i loungen, lugnare i terminalen. Tog en kvart i fasttrack, precis som alla andra år glömmer jag hur det är.
Men du har ju *A Gold(?), så du kan väl använda gold-loungen - eller är den också översvämmad med julfirare i allmänhet?
 
Toppen