Senaste nytt

EBG bagagetaggen?

Agö

Medlem
Har en (intjänad) EBG på min ryggsäck. Stoppar in och ut den ur facket så visar den bara på flygplatsen. Har flera gånger märkt att besättningen tittar på den när jag går på. Blev EBG förra året och tycker att jag märker en klar skillnad i servicenivån. Trevligare leende när man går på. Mikelleröl letas upp. Lite småprat med Danskt CC. Bara småsaker men det märks en skillnad. En del kan säkert tillskrivas att jag själv är trevligare mot personalen eftersom jag vet att det betyder mycket.

Vill poängtera att det handlar om att vissa utmärker sig positivt. Bottennappen finns kvar...
Hmm. Är detta alltså lösningen? Ska drapera mig i de svarta och vita Diamondfärgerna och stämpla pannan full med Diamondmärket framöver
 

Walter

Medlem
Hmm. Är detta alltså lösningen? Ska drapera mig i de svarta och vita Diamondfärgerna och stämpla pannan full med Diamondmärket framöver

Haha - prova!

Ska dock sägas att det alltid är jämnåriga (30-40-åringar) som jag märkt detta från. Det är garanterat fler faktorer som spelar in. Men har märkt att jag ibland får mer uppmärksamhet sen jag blev EBG. Dock max 1/10 flighter (ca 70 årligen).
 

taxvalp

Medlem
Haha - prova!

Ska dock sägas att det alltid är jämnåriga (30-40-åringar) som jag märkt detta från. Det är garanterat fler faktorer som spelar in. Men har märkt att jag ibland får mer uppmärksamhet sen jag blev EBG. Dock max 1/10 flighter (ca 70 årligen).

Om det vore medicin vi talade om skulle jag gärna göra en placebo-kontrollerad studie av detta...

Enligt min bild (både från tiden som statuslös och som EBG och sedermera EBD) får man extra uppmärksamhet max 1/10 flighter på SAS oavsett om man har en EBG-tag eller Fantomenklubbens medlemskort på kabinväskan...
 

Timotey

Medlem
Om det vore medicin vi talade om skulle jag gärna göra en placebo-kontrollerad studie av detta...

Enligt min bild (både från tiden som statuslös och som EBG och sedermera EBD) får man extra uppmärksamhet max 1/10 flighter på SAS oavsett om man har en EBG-tag eller Fantomenklubbens medlemskort på kabinväskan...
Är benägen att hålla med, kan inte säga att jag märkt någon skillnad i service tack vare mina taggar.
 

samlaren

Medlem
image.jpeg
Nu har vi äntligen hittat ett användningsområde för EBG/EBD-bagagetaggarna! Vid incheckning försvinner de, men på campingsemester fungerar de bra för att veta vad som finns i trunkarna.
 
Toppen