Senaste nytt

EBD medlemmars uppgifter tvingas fram med vite

Canadien

Medlem
Var tvungen att kolla hur det sett ut de senaste 5 åren men det är faktiskt stor övervikt på poäng tjänade privat, och även använt dessa poäng i tjänsten i flera fall, så jag ligger back och borde få skatteavdrag för mina privata poäng som gått till uppgraderingar på tjänsteresor....

Synd att det inte var 2018 de skulle titta på, 70+ avishyror och ett tjugotal värvningar det året gav 1M+ privata poäng :)
 

Frisk78

Medlem
Var tvungen att kolla hur det sett ut de senaste 5 åren men det är faktiskt stor övervikt på poäng tjänade privat, och även använt dessa poäng i tjänsten i flera fall, så jag ligger back och borde få skatteavdrag för mina privata poäng som gått till uppgraderingar på tjänsteresor....

Synd att det inte var 2018 de skulle titta på, 70+ avishyror och ett tjugotal värvningar det året gav 1M+ privata poäng :)

Skatteverket granskar 5 år bakåt :)
 

Thornado

Medlem
Verkar misstänkt, du reser altså ihop ett diamond privat... Nä du det här blir sköntaxering för svartjobb....

Intjäningsåret 2016 så var det ju inga som helst problem då det fortfarande var bra intjäning på longhaul i Go då. Sex resor till Hong Kong köpta för ca 3000 kr styck på F&F-kampanj + ett Amex Elite så är det typ klart.
 

M@GNÜS

Medlem
Är väl inte särskilt svårt att tjäna ihop till Diamond privat utan tjänsteresor? Det har jag lyckats med 5 år i rad nu utan större problem och allt för höga kostnader.

Har under dessa år även varit BA silver och gold drygt 2 år och är för tillfället Flying Blue Gold och ska vara Iberia Platino (men de håller på och strular med poängen).
 

FF#1

Medlem
Intjäningsåret 2016 så var det ju inga som helst problem då det fortfarande var bra intjäning på longhaul i Go då. Sex resor till Hong Kong köpta för ca 3000 kr styck på F&F-kampanj + ett Amex Elite så är det typ klart.
Eller som en av mina kompisar med +110 privata segment i Go.... vilket garanterat anses suspekt av flera anledningar... :D

Året efter vart det poängrally i Plus för han... omväxling förnöjer

Blir spännande att se var det här tar vägen, var det någon som viste när de startade det här ärendet? har för mig att det stod nått om 2018 några sidor tillbaka...?
Med tanke på den massiva mängden utredningar kopplat till Covid fusk så blir det nog en jobbig period för skatteverket närmaste åren.
 
Last edited:
Toppen