Sämre logistik har jag ju sällan skådat än på Tegel. För det första så var flighten 50min försenad. Men detta kommunicerades aldrig ut på flygplatsen, utan det fick man reda på i appen (om man nu hade den och notiser påslagna). På flygplatsen var samtliga skärmar med den ursprungliga avgångstiden, och såklart...när den närmade sig så började ju folk ställa sig för att köa. Vi hade köpt Easyjets "Upfront Seat" vilket också innebär Speedy Boarding. Men den förmånen blir ju rätt obetydlig när gatepersonalen skiter fullständigt i om folk har det eller inte och släpper på folk ändå (trots att vi var försenade så frågade hon ändå om man hade det) så vi hamnade nästan på att checka in vårt handbagage pga hon ansåg att planet var fullt och att vi skulle kommit tidigare. Jo, det hade vi också om man hade organiserat bättre. och inte är det väl de som betalt extra som ska behöva checka in sitt handbagage ifall det blir fullt.
På Arlanda var det också struligt, då man 10min innan Boarding kom på att planet var fullt och man efterlyste minst 10 frivilliga till att checka in sitt handbagage. vilket såklart var tidsödande när EN Gate attendant ska skriva taggar manuellt