Senaste nytt

Easyjet startar Arlanda-Berlin Tegel

Stavve

Medlem
Flög till Berlin förra veckan. Inga konstigheter alls, gott om plats för kabinväskan på vägen ner. På hemresan fick jag upp en notis i appen om att planet skulle landa 1,5 timme efter utsatt tid. Vid boardingen fick jag en tag för väskan, som jag på väg till planet lämnade direkt till bagagelastarna.
Kunde inte fälla sätet (letade efter knappen febrilt) men annars var det väl godkänt!
 

FrontX

Medlem
När jag flög med dem från Berlin till Göteborg så fick typ hälften av passagerarna lasta väskorna. Det var extremt oorganiserat och personer från rader längst bak fick själva gå fram till personalen vid ingången och byta sin väska mot en liten lapp. Värsta boardingen jag varit med om.

På ditresan var det inga som behövde göra det vad jag såg.

Men oftast går ju de bakre raderna ombord först, och borde ju således ha sitt på det torra gällande plats för väskan.
Fast med tanke på hur oorganiserat det verkar så finns väl inget sådant system? utan det är de som betalt för sitt lite dyrare säte i främre delen som får gå ombord först, tillsmmans med barn och loyalty passagerare, och dessa har då garanterad plats för sin väska?
 

FrontX

Medlem
Flög till Berlin förra veckan. Inga konstigheter alls, gott om plats för kabinväskan på vägen ner. På hemresan fick jag upp en notis i appen om att planet skulle landa 1,5 timme efter utsatt tid. Vid boardingen fick jag en tag för väskan, som jag på väg till planet lämnade direkt till bagagelastarna.
Kunde inte fälla sätet (letade efter knappen febrilt) men annars var det väl godkänt!

Men då fick du alltså vänta på ditt bagage vid bandet som alla andra?
 

SvartMjolk

Medlem
Men oftast går ju de bakre raderna ombord först, och borde ju således ha sitt på det torra gällande plats för väskan.
Fast med tanke på hur oorganiserat det verkar så finns väl inget sådant system? utan det är de som betalt för sitt lite dyrare säte i främre delen som får gå ombord först, tillsmmans med barn och loyalty passagerare, och dessa har då garanterad plats för sin väska?

Det var allmän kaos redan i gate och passagerare följde inte direkt instruktioner. Så kan ha påverkat också.
 

Johan010

Medlem
Vad händer - upptäcker easyjet ändra tidtabell arn-ber vid övergång till sommartid nästa vecka? Den "perfekta flighten" har man hoppat på ett antal gånger, när man landar före eller exakt på pricken 11:25 och med uber direkt till affärslunch på KaDeWe. Och hemma igen lagom till middagen. Detta är ingen bra strategi för easyjet. Förstår inte varför flera bolag inte hoppar på sträckan när SAS nu får operera fritt igen.
 
Last edited:

FrontX

Medlem
Sämre logistik har jag ju sällan skådat än på Tegel. För det första så var flighten 50min försenad. Men detta kommunicerades aldrig ut på flygplatsen, utan det fick man reda på i appen (om man nu hade den och notiser påslagna). På flygplatsen var samtliga skärmar med den ursprungliga avgångstiden, och såklart...när den närmade sig så började ju folk ställa sig för att köa. Vi hade köpt Easyjets "Upfront Seat" vilket också innebär Speedy Boarding. Men den förmånen blir ju rätt obetydlig när gatepersonalen skiter fullständigt i om folk har det eller inte och släpper på folk ändå (trots att vi var försenade så frågade hon ändå om man hade det) så vi hamnade nästan på att checka in vårt handbagage pga hon ansåg att planet var fullt och att vi skulle kommit tidigare. Jo, det hade vi också om man hade organiserat bättre. och inte är det väl de som betalt extra som ska behöva checka in sitt handbagage ifall det blir fullt.
På Arlanda var det också struligt, då man 10min innan Boarding kom på att planet var fullt och man efterlyste minst 10 frivilliga till att checka in sitt handbagage. vilket såklart var tidsödande när EN Gate attendant ska skriva taggar manuellt
 
Toppen