Senaste nytt

Easyjet startar Arlanda-Berlin Tegel

Agö

Medlem
Gäller även Berlin Tegel-Köpenhamn. Start där är 7 januari. Två avgångar per dag.

easyJet today announced new service at Berlin Tegel, serving up to 19 destinations, including 4 key domestic routes. Planned service will commence from the first week of January 2018.

On Domestic routes, the airline will serve up to 19 daily flights on weekdays.

Berlin Tegel – Dusseldorf eff 07JAN18 2 daily (1 on Saturdays)
Berlin Tegel – Frankfurt eff 07JAN18 5 daily (4 on Saturdays)
Berlin Tegel – Munich eff 07JAN18 8 daily (5 on Saturdays, 6 on Sundays; 1 flight also scheduled on 05JAN18)
Berlin Tegel – Stuttgart eff 07JAN18 4 daily (3 on Saturdays)

The airline will also introduce following European service from Berlin Tegel from January 2018.

Berlin Tegel – Budapest eff 08JAN18 1 daily
Berlin Tegel – Catania eff 08JAN18 1 daily
Berlin Tegel – Copenhagen eff 07JAN18 2 daily
Berlin Tegel – Fuerteventura eff 03FEB18 1 weekly
Berlin Tegel – Helsinki eff 01MAR18 1 daily
Berlin Tegel – Madrid eff 07JAN18 1 daily
Berlin Tegel – Milan Malpensa eff 01MAR18 1 daily
Berlin Tegel – Palma Mallorca eff 07JAN18 2 daily
Berlin Tegel – Paphos eff 03MAR18 1 weekly
Berlin Tegel – Paris CDG eff 07JAN18 1 daily (2 daily from 01FEB18)
Berlin Tegel – Rome eff 07JAN18 1 daily (2 daily from 01MAR18)
Berlin Tegel – Stockholm Arlanda eff 01MAR18 2 daily
Berlin Tegel – Tel Aviv eff 01FEB18 1 daily
Berlin Tegel – Vienna eff 07JAN18 4 daily (5 daily from 01FEB18, 4 daily on Saturdays)
Berlin Tegel – Zurich eff 07JAN18 4 daily (3 daily on Saturdays; 5 daily from 01FEB18, 4 on Saturdays)

easyJet outlines Berlin Tegel network from Jan 2018 :: Routesonline
 

NyfikenGrau

Medlem
Ska tillägga, eftersom det ganska ofta diskuteras här, att easyjet tydligen tagit över merparten av personalen från Air Berlin och att dessa är väldigt nöjda med arbetsvillkoren, som ska vara betydligt bättre än hos Ryanair och tom Eurowings.
Ingen hyllning till easyjet men uppenbarligen gör man klokt i att inte förutsätta att alla LCC är likadana. Det finns just nu en ganska stor tacksamhet i Berlin mot easyjet som inte riktigt kommer fram i media.
 

crown

Medlem
Kul att man tar över och startar upp flertalet av Air Berlins gamla linjer.

Synd bara att man inte startar upp linjen till Göteborg. Tidigare har det funnits direktflyg från just Easyjet under ett kort tag och även SAS har gjort ett försök. Men att konkurrera mot Air Berlins upptill 4 dagliga avgångar gjorde väl att både Easyjet och SAS lade ner sina försök antar jag.

Nu borde ju möjligheterna att lyckas om man gör ett nytt försök vara desto bättre.
 

Coalcandy

Medlem
Perfekt! Har en resa i maj som jag gått och väntat med att boka då det saknats en morgonavgång. Om tidtabellen för maj kommer se likadan ut som mars blir detta perfekt.

Tycker dock även jag att det är väldigt tråkigt att inte SAS satsade på linjen.
 

Coalcandy

Medlem
Bahhhh, kan de släppa biljetterna för våren/sommaren snart eller?
Har försökt jaga tag på info från Easyjet i ett par olika kanaler om när detta ska kunna ske - men har bara fått "Goddag yxskaft-svar" såsom att det är en bara säsongslinje.

Om de behåller tiderna skulle detta vara perfekt för en gruppbokning jag behöver göra i maj, som inte något annat bolag har tidtabeller som passar för. Men ja, antar man får vänta och hoppas på det bästa. Det är ändå långt borta, så jag tänker att jag väntar med att boka något annat framåt slutet av januari i alla fall.
 

Coalcandy

Medlem
Nu har biljetter släppts för april. Dessvärre har morgonavgången från Stockholm till Berlin fått stryka på foten till förmån för en eftermiddags och en kvällsavgång :(
Med andra ord är det fortfarande inget bolag som flyger en morgonavgång direkt till Berlin.
 
Toppen