Senaste nytt

e-Rewards, ogiltigt EuroBonus-konto

Sakoz

Medlem
Det fungerade för mig, men nu lär man väl bli mailbombad med allehanda undersökningar.

"-Vi skulle gärna vilja ställa 875 frågor om din syn på import av chokladpraliner från Kuba, undersökningen tar bara ett par timmar och du är med i utlottningen av en get".

Nåja det går väl att avanmäla sig sen.
 

Dr. Miles

Expert
3 års prenummeration av The Economist (4.100 SEK) ger 15.000 extra poäng.

Min biljett Stockholm-Frankfurt T/R som kostade 4.400 SEK gav mig bara 600 status-/extrapoäng. :mad:
Vad håller ni på med, SAS? Är det inte bättre att ni kör samma affärsmodel som US Airways och sälja massa poäng istället att flyga?

Dessutom kan man få en bonusresa i ekonomi inom Norden med 12.000 poäng.

Jag som har flugit med SAS och betalat alla summan till dem(förutom skatter) missgynnas av loyalty program.
Så tycker jag att denna "loyalty" program rimmar verkligen illa.
 

Ubbe

Medlem
Dessutom kan man få en bonusresa i ekonomi inom Norden med 12.000 poäng.

Jag som har flugit med SAS och betalat alla summan till dem(förutom skatter) missgynnas av loyalty program.
Så tycker jag att denna "loyalty" program rimmar verkligen illa.

Gör du väl inte. Även du kan ju få dessa poäng om du vill.
 

Dr. Miles

Expert
Gör du väl inte. Även du kan ju få dessa poäng om du vill.
Självklart jag kan beställa The Economist. Men det är inte min poäng.

Min poäng är :
Någon som aldrig flugit med SAS men prenumererat The Economist kan få 15.000 extra poäng, medans jag som har köpt SAS biljett och flugit med SAS som dessutom betalade mer än The Economist abonnenten får endast 600 status-/extrapoäng är dålig stil.

Det låter inte som om de prioriterar sin kund(passagerare). Om poängförsäljning till The Economist är mer lönsam än att sälja biljett och flyga, då skulle jag rekommendera SAS att sluta flyga.
 

EBGGOT

Medlem
Kalla mig galen men jag tycker ALLTID det skall löna sig att flyga före allt annat "trams" ....

Jag vill se dubbla poäng kampanjer etc!!!
 

Kristofer

Medlem
Ja Amexet är ju en lite bättre poängkälla än flygandet minst sagt..

eb.png
 

Mikael

Medlem
Det är nog bara att vänja sig: idag flyger man inte ihop poäng, iställer prenumererar man på tidningar, köper reflexvästar och bläckpatroner, använder kreditkort, svarar på dumma enkäter online och en massa annat trams. Det är en trend som pågått ett tag, men det känns som att den har förstärkts på sistone.

Egentligen klagar jag inte, precis som de flesta kommer jag upp i en hel del poäng via ovan nämnda sätt, men det känns ändå snedvridet. Håller med om AHOs frustration och undrar varför SAS gör på detta sätt.
 
Toppen