Senaste nytt

Dyrt att ta med Infant på US Airways Award bokningar

Det där låter riktigt jobbigt. :(

Men håller de inte bokningarna i upp till 72h? Eller är det för att du håller på och ändrar som de vill ha besked så snabbt?

Det har gått 72 timmar nu.

En möjlighet är ju att köpa 150k miles men det är ju så sjukt att hon ska ha egen F Suite på A380 när hon inte ens gillar att sova själv. Vore onekligen värt en bild dock :D
 
Har du hittat tre platser r/t FRA-SYD i SQ suites med miles?

Det var TG F och jag har inte kollat efter tre platser.

Jag gav upp - kan inte motivera kostnaden :(

Har betalat i storleksordningen 30.000 för poängen och med ytterligare 17000 samt skatter för oss två blir det 50.000kr. Billigare än att bokad F såklart men inte riktigt det kap jag hade tänkt mig.
 

Dr. Miles

Expert
Det var TG F och jag har inte kollat efter tre platser.

Jag gav upp - kan inte motivera kostnaden :(

Har betalat i storleksordningen 30.000 för poängen och med ytterligare 17000 samt skatter för oss två blir det 50.000kr. Billigare än att bokad F såklart men inte riktigt det kap jag hade tänkt mig.

En annan lösning är att köpa en ekonomiklass biljett för samma routing (Stockholm-Tyskland t/r med Lufthansa + Tyskland-Sydney t/r med THAI) och anställer en au pair som tar hand om dottern under flygning. :p
Jag har kollat och 1 vuxen eco + 1 infant blir nästan samma summa, ca 17.000 SEK inkl. skatter.
 

agehall

Medlem
Frågan är vad stackarn som ska flyga med barnet kostar då?

Jag skulle nog inte nöja mig med enbart miles för att behöva flyga ARN-SYD i Y och dessutom ha ett spädbarn med mig...
 

Dr. Miles

Expert
Frågan är vad stackarn som ska flyga med barnet kostar då?

Jag skulle nog inte nöja mig med enbart miles för att behöva flyga ARN-SYD i Y och dessutom ha ett spädbarn med mig...

Jag tror inte att det är stort problem att hitta någon som gör det för gratis om man bjuder flygbiljetten.
Flygtiden av Sverige-Australien T/R, säg ungefär 30 timmar per riktning och 60 timmar totalt.
Inget jobb för en vanlig ungdom som ger 14.000 SEK(biljettpris för en vuxen) för 60 timmars jobb.
 

palmen

Moderator
Jag skulle kunna ställa upp att åka resan om den passar in med annat i kalendern. Däremot så är jag kanske inte den bästa personen att ta hand om ett barn under 1 år. Kan man lämna över barnet till någon av föräldrarna utan att det blir "tjaffs"? För jag antar att föräldrarna vill ha barnet hos sig under resan.
 

Dr. Miles

Expert
Jag skulle kunna ställa upp att åka resan om den passar in med annat i kalendern. Däremot så är jag kanske inte den bästa personen att ta hand om ett barn under 1 år. Kan man lämna över barnet till någon av föräldrarna utan att det blir "tjaffs"? För jag antar att föräldrarna vill ha barnet hos sig under resan.

Det är det som är bäst med det här jobbet.:cool: Din arbetsuppgift är nästan noll!
 

palmen

Moderator
Det är det som är bäst med det här jobbet.:cool: Din arbetsuppgift är nästan noll!

Jag har klarat av 3 stycken economy t/r till australien utan större problem, allt från 23 till 36 timmar restid. Längsta jag rest i business är än så länge ARN-LHR så jag har inte riktigt fastnat i träsket ännu ;)
 
Toppen