Det är ju verkligen för j**vligt hur man kan ta över 16.000kr för ingen extra service alls... ( en extra datorväska väger väl mer än en infant!?)
Vad gäller servicenivån; Personen i fråga blir ju transporterad från Sverige till Australien och tillbaka. Ett rimligt antagande är också att flygbolaget samt dess personal har ett större ansvar och kräver mer arbete för transport av ett spädbarn, än en datorväska.
Jag har svårt att se det stora problemet i det hela. Visst låter SEK16k mycket,
om man jämför med biljettpriset på inköp av US Airways bonuspoäng. Man kan ju också vända på det hela; Jag undrar hur många betalande full-fare F passagerare hade uppskattat att F kabinen, eller för all del det flygbolag och personal som utför flygningen med det ansvar som trots allt medföljer, om F kabinen plötsligt börjar fyllas upp med fler och fler (icke-fullbetalande) barn, om te.x kostnaden istället var SEK1600 i samma scenario.
Detta samtidigt som de dessutom är inbokade via USAir/poäng. Mot den bakgrunden är detta knappast en anmärkningsvärd kostnad.