Senaste nytt

Dykresor - tips om liveaboards eller dykresor i allmänhet

Ricci

Medlem
Mina flyg och bokning till Tubbataha görs alltid individuellt, pga vänner i Filippinerna.
Säsongen för Tubbataha är kort: Mitten av mars till mitten av juni.
Om jag skulle välja så skulle jag nog välja senare delen perioden av olika anledningar.
 
Mina flyg och bokning till Tubbataha görs alltid individuellt, pga vänner i Filippinerna.
Säsongen för Tubbataha är kort: Mitten av mars till mitten av juni.
Om jag skulle välja så skulle jag nog välja senare delen perioden av olika anledningar.
Vart rekommenderar du att utgå ifrån, första gången? Cebu, Palawan?
 
Jag tänkte åka på en 7 dagars liveaboard från Hurghada, Egypten (27/11 — 4/12) och söker en medresenär/divebuddy att dela kabin med. Båten är svensk-chartrad, totalt 20 dykare.

Se arrangör: Event – JoyDive

Kostnaden är 11 400 sek exkl flyg. Själv tänkte jag flyga Lufthansa via FRA/MUC (26/11 — 4/12) på Award biljetter.

Egypten är öppet för vaccinerade utan test. Ovaccinerade behöver PCR.

Egyptens ambassad Covid19 Info: Announcements | Covid-19 Information

Vem följer? Hör av dig i PM

06FF6644-8CFB-4FBE-B155-716B3D8A32E3.jpeg
 
Last edited:
Lånar tråden lite:
Jag är sugen på att ta dykcert för att kunna dyka med tjejen som redan har cert. Var rekommenderar ni att man åker för att jag skall kunna ta cert samtidigt som hon får nyttja sitt? *A-vänlig destination är en stor fördel, och jag blir helst inte ruinerad i övrigt.

Tog du cert? I europa kan jag rekommendera Cypern. Hör av dig om du vill ha mer specifika tips.
 
Är du intresserad av att åka till Warszawa några dagar och prova den nya poolen Deepspot? Jag söker efter en dykpartner/resekompis för resa i nov-jan (4x kampanj). Dykningen kostar ca 400kr per dyk (inkl utrustning). Jag tänker mig 2 dagar dykning (2 dyk per dag) och en dag turistande som avslutning. Jag kan dock tänka mig endast dyka 1 dag om det skulle passa bättre.

Skicka PM om du är intresserad!

Scuba Diving - equipment diving in Deepspot
 

Ricci

Medlem
Är du intresserad av att åka till Warszawa några dagar och prova den nya poolen Deepspot? Jag söker efter en dykpartner/resekompis för resa i nov-jan (4x kampanj). Dykningen kostar ca 400kr per dyk (inkl utrustning). Jag tänker mig 2 dagar dykning (2 dyk per dag) och en dag turistande som avslutning. Jag kan dock tänka mig endast dyka 1 dag om det skulle passa bättre.

Skicka PM om du är intresserad!

Scuba Diving - equipment diving in Deepspot
Hur var Deepspot?
2,5 år utan kväve berusning börjar sätta sina spår.... min resväska med dykutrustning är torrare än sanden i Sahara.:(
 
Toppen