Senaste nytt

Dykresa till Indonesien

Sofia

Medlem
Ok guys, nu är det tyvärr allvar. Ska en drömresa av episka BC-mått bli av är det dags att bestämma sig. Bäst är givetvis om vi hyr hela båten, 16 platser. Alternativet är att vi reserverar 8 med option på resten, dvs vi får så många de kan ge med förtur. Eftersom priserna varierar med hyttkategori är det priserna och resevillkoren på Waow | Water Adventure Ocean Wide. Låt mig veta om ni vill ha twin share eller inte. Twin är bara möjligt för 12 personer, sen blir det att dela säng eller att sova på den tjusiga (och bekväma soffan).

Det har kommit till att det är dags att bestämma sig, 30% deposit ska betalas inom en vecka. Jag har tyvärr ingen möjlig1het att ligga ute med pengar så det är minst halv båt som gäller, eller å får vi hoppas att de har platser kvar senare mina vänner
 
Jag vill åka till ett ställe med chans att se valhaj och andra intressanta hajar, typ hammerheads :)
Jag är nog långt ifrån lika van med dykning som många andra på forumet, har inte dykt sedan 2010 (Sipadan) och har total 56 loggade dyk.
Advanced Open Water är den nivån jag ligger på.
För mig spelar nog inte tid på året speciellt stor roll, jag kommer dock ha svårt att ta ledigt under sommaren (trolitgvis) i och med att jag "lovat" att jobba större delen av sommaren för att kunna åka till Tokyo/Cook Islands i augusti/september.

Hur lång tid i förväg måste sådant här börja att bokas med bindande anmälan?

Det finns vissa som gjort 500-600 dyk utan att se valhaj. Lyckas du se båda så är du extremt lyckligt lottad.
Hammarhajar kan du på rätt ställe så oftast på morgonen rätt djupt. Dom är svåra att hitta även dom.
Såg ett par på 50 m djup utanför Deadalus Reef i Egypten. Sikten var extremt bra.
 

Sofia

Medlem
Alldeles riktigt :)
Chansen är också mycket större att se många och valhaj på samma ställe eftersom dom äter samma sak, plankton. Hammarhajar har andra kostvanor o hänger därmed oftast på andra ställen.
 
Toppen