Senaste nytt

Dykresa 2019 [Inofficiell BC resa]

Hej alla glada! :)

Finns det några andra dykare här som är intresserade av att planera in att resa och dyka med varandra under 2019? Gärna med mycket loungehäng och awardbiljetter i Business och First.

Om det finns någon intresserad så skriv gärna det nedan, följd av din dykprofil.

OBS! Jag har inte för avsikt att sälja några resor eller dykkurser till någon, utan söker endast divebuddies som vill kombinera award-flygning med dykning.

1.jpg


Min dykprofil

Certifikat: Open Water (NAUI), 2016
Antal dyk: ca 20 loggade dyk
Har dykt i följande länder: Cypern, Thailand, Mexiko.
Nästa inplanerade dykresa: Kroatien, Juli 2018
Övrigt: Planerar att ta Advanced Open Water under hösten 2018. Är sugen att planera in en liveaboard under 2019 och söker dive-buddies.
 

Mr.cake

Medlem
Mycket spännande och kul intiativ. Jag postar min profil för framtida referenser.

Min dykprofil
Certifikat: Rescue Diver + Nitrox (PADI), -17
Antal dyk: +50 loggade dyk
Har dykt i följande länder: Saipan (Nordmarianerna), Okinawa (Japan), Cebu (Filippinerna), Phuket (Thailand), Split (Kroatien)
Nästa inplanerade dykresa: Bermuda, Dec 2018
Övrigt: Försöker fortfarande hitta Nemo...:rolleyes:
 
Trevligt, dock har vi andra award inplanerade för 2019, sambon har ännu inte hittat till under ytan.
Men skriver min profil ändå, men vet aldrig...

Min dykprofil

Certifikat: PADI Divemaster + Nitrox
Antal dyk: +200
Har dykt i följande länder: Thailand, Dubrovnik (Kroatien), Maldiverna,
Nästa inplanerade dykresa: Sverige
Övrigt: Utbildad servicetekniker Apeks och Aqualung.
 
Man vet aldrig...

Min dykprofil
Certifikat
: PADI Advanced Open Water + Nitrox
Antal dyk: +100
Har dykt i följande länder: Thailand (Phi Phi Island), Egypten (Brothers, Daedalus, Zabargad, St Johns, Elphinstone), Sverige (Nynäshamn :D ), Dominikanska Rep (Catalina Island), Mexiko (Socorro Islands)
Nästa inplanerade dykresa: ingen :(
 

palmen

Moderator
Lägger in min profil också utifall att det blir aktuellt

Certifikat: Padi Advanced Open Water (tog det för typ 12 år sedan)
Antal dyk: Så många som fick plats i boken man fick (tror det är 54 eller 56)
Har dykt på följande platser: Stora Barriärrevet (2 stycken 3 dagars), Sipadan, Mabul, Similan Islands, Koh Bon, Richelieu Rock, Andaman Sea.
Nästa dykresa: Inget planerat
Övrigt: Har inte dykt på typ 5 år eller så, blivit lite annan typer av resor på sistone. Är inte riktigt i samma fysiska form som senast det begav sig heller så man lär ju få börja röra på sig lite om man ska klara av att dyka :)
 
Lägger in min profil också utifall att det blir aktuellt

Certifikat: Padi Advanced Open Water (tog det för typ 12 år sedan)
Antal dyk: Så många som fick plats i boken man fick (tror det är 54 eller 56)
Har dykt på följande platser: Stora Barriärrevet (2 stycken 3 dagars), Sipadan, Mabul, Similan Islands, Koh Bon, Richelieu Rock, Andaman Sea.
Nästa dykresa: Inget planerat
Övrigt: Har inte dykt på typ 5 år eller så, blivit lite annan typer av resor på sistone. Är inte riktigt i samma fysiska form som senast det begav sig heller så man lär ju få börja röra på sig lite om man ska klara av att dyka :)
Det fixar vi på en kväll, så stor är du inte ;).
Kan ju säga att jag haft större elever som garanterat haft mer problem än vad tror du kommer få :D
 
Lägger in min profil också utifall att det blir aktuellt
Övrigt: Har inte dykt på typ 5 år eller så, blivit lite annan typer av resor på sistone. Är inte riktigt i samma fysiska form som senast det begav sig heller så man lär ju få börja röra på sig lite om man ska klara av att dyka :)

Ja, och sportdykning är ju faktiskt en av de sporter som går ut på att röra sig så lite som möjligt @palmen ;)
 

Ricci

Medlem
@Mattias Holmén trevligt idé, vi är rätt många här på BC som har dykning och resor som hobby (och som också har arbetat med dykning).
Jag är intresserad om det är "rätt plats och tid".:)

Edit: Vi försökte väl få till en BC-dykresa för något år sedan till Indonesien?
 
Last edited:

palmen

Moderator
Ja, och sportdykning är ju faktiskt en av de sporter som går ut på att röra sig så lite som möjligt @palmen ;)
Jo men du vet det här med att bli anfådd bara av att hoppa i vattnet och sen är hela tanken tom, inte så poppis i en grupp att tvinga upp alla andra tidigare än tänkt ;).
Riktigt så illa är det såklart inte, men vill gärna klara 60 minuter på ett dyk även om det är lite strömt eller annat som gör att man simmar runt lite mer än vanligt.

Det svåra med sånt här är att få ihop en tid/plats som flera kan på samtidigt. Lättast brukar vara om man kommer med ett förslag på när man ska åka dit det också är relativt enkelt att ta sig, sen får man se hur många som kan hänga på. Även om man inte dyker kan det ju bli en BC-träff av det hela på något varmt ställe (för jag antar att det inte är tänkt att dyka på Island eller liknande.
 
Toppen