Senaste nytt

Dum fråga hur uppgradera med Swiss utanför Europa

ulagun

Medlem
Swiss upgrade inom Europa inga problem. Enkel procedur. Betalade f.ö. drygt 500 DKK för uppgradering Palermo- Kastrup för en tid sedan. Fyndpris!
Nu förgäves försökt göra en upgrade til/från l Dubai i november. Har bokningsklass K, Lusläst deras hemsida att längst ned på bokningsidan kan man söka upgrade. Finns allt middag, surprises, skumpa, xtra baggage osv. Men ingenstans att söka upgrade. Säkert suttit en timme förgäves för att försöka klura ut hur man går till väga.
Kollat forumet och jag är tydligen inte ensam om att försöka finna ut hur man söker en uppgradering.
Hur gör man, eller finns inte möjligheten just till/från Dubai?
 

Hachans

Medlem
Swiss upgrade inom Europa inga problem. Enkel procedur. Betalade f.ö. drygt 500 DKK för uppgradering Palermo- Kastrup för en tid sedan. Fyndpris!
Nu förgäves försökt göra en upgrade til/från l Dubai i november. Har bokningsklass K, Lusläst deras hemsida att längst ned på bokningsidan kan man söka upgrade. Finns allt middag, surprises, skumpa, xtra baggage osv. Men ingenstans att söka upgrade. Säkert suttit en timme förgäves för att försöka klura ut hur man går till väga.
Kollat forumet och jag är tydligen inte ensam om att försöka finna ut hur man söker en uppgradering.
Hur gör man, eller finns inte möjligheten just till/från Dubai?

Det kan vara så att uppgradering inte erbjuds på just den flighten av olika anledningar. Det kan vara slutsålt, man vill uppgradera andra etc.
 

Senator

Moderator
Om det finns tillgängligt och du har Swiss Ticket Stock borde det finnas under Manage My Booking på Swiss.com

Om du inte erbjuds det där, gissar jag att du inte kvalificerar av någon anledning

PS! Finns inga dumma frågor. Jag har bara en gång fått detta att funka på Swiss.com från Business till First
 
Toppen