Dubbla status miles på Lufthansa under 2021 för de som redan har status

Diskussion i 'Lufthansa Group, Miles & More' startad av palmen, 2 Februari 2021.

1. gastronaut

gastronaut Medlem

Är det dig själv i tredje person eller statusnivån du syftar till här? ;-)

Brandten gillar detta.
  2. marbe166

marbe166 Medlem

Förra veckan kom de 5000 statusmilesen för kortinnehavet, och idag trillade statusmiles för kreditkortsräkningarna i januari, februari och mars in. I mitt fall blev det antalet awardmiles x4, normalt sett får man 1 awardmile per 2 EUR, och M&M har gjort det lätt för sig genom att bara multiplicera antalet givna awardmiles med 4. Kortbonusen beräknas på de kreditkortsräkningar som ställs ut under 2021, vilket inte är samma sak som transaktioner gjorda 1 jan-31 dec. I mitt fall, som har brytdag den 14:e, så blir det statuspoäng på köp gjorda ca 13 dec 2020 - ca 12 dec 2021.

3. Nej du, jag använder ingen "Royal We" för att prata om mig själv i tredjeperson ;)

Tack för uppdateringen, här händer det grejer. 11.077 status miles så långt i år.

4. marbe166

marbe166 Medlem

Sådär, 4 intra EU-flighter i Economy behövdes 2021 för att förlänga mitt FTL, tack vare full nyttjande av 30k statusmiles på kreditkortet, dubbla statusmiles på flighter och kampanjen om 2k extra statusmiles om man flyger två intra EU-flighter under sommaren. Danke schön!

Geschafft.JPG

5. ELOS

ELOS Medlem

Fått 30 000 status miles på kortet och har planerat en first class CPH-Johannesburg med vändande flyg för 31 0000 kr i höst så ska senator status vara i hamn igen:)

Rasmus_1, jerixon, srg och 1 annan gillar detta.
  6. Minus en nolla hoppas jag :)

Tommy, henrik l, jerixon och 3 andra gillar detta.
  7. simon_says91

simon_says91 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det kostar att ligga på topp! :D

Berglund, Rasmus_1 och Mattias Holmén gillar detta.
  8. Baker421

Baker421 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Vilket kort ger M&M status poäng i Sverige nuförtiden?

9. Det finns bara ett kort i Sverige och det utfärdas av Resurs Bank. Det ger normalt inte statuspoäng men under 2021 så får man statuspoäng. Jag har inte läst det finstilta om du behövde redan vara kund både hos M&M och Resurs Bank sedan tidigare eller om det går att hoppa på nu.

Baker421 gillar detta.
  10. Vad jag förstår är det bara de som har statusen Frequent Traveler eller högre som får statuspoäng från kreditkort. Jag har nämligen inte fått några.

Renato, Baker421, Senator och 1 annan gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!