Senaste nytt

Dubbla poäng via SAS Hotels, för vistelser mellan 30/4-31/8 2019

9ac45fc6a49870d808724b1a6d1f36e6.jpg



Här är länkarna från kampanjen

Sverige
DUBBLA POÄNG PÅ HOTELL - Hitta ett perfekt hotell för din resa.

Norge
DOBLE POENG PÅ HOTELL - Gjør reisen komplett med et skikkelig bra hotell.

Danmark
DOBBELTE POINT PÅ HOTEL - Book et skønt hotel til din rejse

Internationellt
DOUBLE POINTS ON HOTELS - Find the perfect hotel for your trip
 

aikelo

Medlem
Kan varna om att jag fick aldrig dubbla poäng på förra kampanjen.
Ser ni inte dubbla poäng direkt på skärmen vid bokning så skulle jag nog avråda.
Det verkar näst intill omöjligt att retro reggae.
 
Kolla dock alltid så att det är en bra deal, jag bruka boka via booking och ofta när sas har denna deal så är priserna bra högre på rummen.
Så ett tips är att jämföra så du inte betalar för mycket för poängen
 

Thornado

Medlem
Även om jag tycker väldigt mycket om Eurobonuspoäng så känns detta inte riktigt som någon bra deal (ens med dubbla poäng).

Detta erbjudande: 40p/100kr
Boka med "vanliga" hotels.com: 10% tillbaka i form av Hotels.com Rewards (en natt gratis när du bott 10) + 2.5% cashback från Refunder. Alltså kan man i praktiken få 12.50 kr tillbaka/100 kr spenderat.

Detta ger alltså att poängpris på 12.5/40 = 31.25 öre per poäng. Med tanke på att SAS säljer extrapoäng för 20 öre styck så är detta en dålig deal, och det är bättre att köpa poäng direkt från SAS för de pengar man sparar genom att använda hotels.com direkt (gör man det så får man i praktiken 62.5 Eurobonuspoäng per 100 kr som man bokat hotell för).

Ovanstående beräkningar bygger ju förstås på att man utnyttjar sina Hotels.com Reward-nätter på hotell där kostnaden för en natt är högre än snittet på de nätter man tjänat in gratisnatten på för att maximera värdet av den, samt att man får samma pris på hotellet via båda sökvägarna.
 
Även om jag tycker väldigt mycket om Eurobonuspoäng så känns detta inte riktigt som någon bra deal (ens med dubbla poäng).

Detta erbjudande: 40p/100kr
Boka med "vanliga" hotels.com: 10% tillbaka i form av Hotels.com Rewards (en natt gratis när du bott 10) + 2.5% cashback från Refunder. Alltså kan man i praktiken få 12.50 kr tillbaka/100 kr spenderat.

Detta ger alltså att poängpris på 12.5/40 = 31.25 öre per poäng. Med tanke på att SAS säljer extrapoäng för 20 öre styck så är detta en dålig deal, och det är bättre att köpa poäng direkt från SAS för de pengar man sparar genom att använda hotels.com direkt (gör man det så får man i praktiken 62.5 Eurobonuspoäng per 100 kr som man bokat hotell för).

Ovanstående beräkningar bygger ju förstås på att man utnyttjar sina Hotels.com Reward-nätter på hotell där kostnaden för en natt är högre än snittet på de nätter man tjänat in gratisnatten på för att maximera värdet av den, samt att man får samma pris på hotellet via båda sökvägarna.
Håller med, alltid betydligt högre priser via SAS redan som utgångsläge.
 
Toppen