Senaste nytt

Dubbla poäng SAS Eurobonus Mastercard 15-17 mars, 2019

Tillslut

Medlem
Var det ett tak på att fylla på typ Revolut eller TravelWallet på 24000kr/månad? Annars kan man med Go back in Time (Curve) fylla på över 100000 under loppet av de 17 dagar funktionen ger..,
 

M.K

Medlem
Taket verkar vara sänkt till TW/Rev. Jag lyckades bara med 20k denna helg och har inte hört om någon som fått in mer än så länge. Fritt ur minnet klarade jag 24k tidigare uppdelat på tre dagar. Oavsett tror jag inte man ska prova att köra mer än max 24k/mån utan respektera denna gräns. Det kan lätt bli negativa konsekvenser annars.

Dock supernöjd ändå, med mycket vältimad spend nu. Jag körde nästan all spend direkt på kortet i helgen som uppmuntran och stöd till SEB. Gillar verkligen deras kampanjer! :)
 
Last edited:
Taket verkar vara sänkt till TW/Rev. Jag lyckades bara med 20k denna helg och har inte hört om någon som fått in mer än så länge. Fritt ur minnet klarade jag 24k tidigare uppdelat på tre dagar. Oavsett tror jag inte man ska prova att köra mer än max 24k/mån utan respektera denna gräns. Det kan lätt bli negativa konsekvenser annars.

Dock supernöjd ändå, med mycket vältimad spend nu. Jag körde nästan all spend direkt på kortet i helgen som uppmuntran och stöd till SEB. Gillar verkligen deras kampanjer! :)

22500 top-up fick jag igenom fre-sön.
 
  • Gilla
Reactions: M.K

M.K

Medlem
Då stämmer fortsatt teorin om max 20k nu på huvudkortet. Bra att veta till kommande DP helger.
 

bstark

Medlem
Ja, inte så illa pinkat här heller i.o.m. att jag inte trodde att jag skulle bli anmäld alls och hade därför noll planering i förväg.
Men man lär sig till nästa gång med att förbereda t.ex go back in time med Curve etc.
 

kander

Medlem
Har inte sett helgens verifierade poäng än (ser endast några av fredagens transaktioner än så länge), men tror jag fick till det ganska bra med några vältimade större inköp under senaste veckorna som hamnade på kortet via go back in time, Revolut top-up, ett mega-coop-köp, samt grädden på mosen: ett akut behov av en splitterny dator med tillbehör som givetvis inhandlades via shoppingportalen. Ca 18k poäng blev det totalt enligt mina beräkningar, (alltså 9k extra) och ytterligare 7k via portalen.

Lärdomar till nästa kampanj: nyttja pointearner-kortet mer, planera långt i förväg för go back in time inköp (missade en del sköna dubbelpoäng som hamnade några dagar fel), fyll kreditlimiten under fredagen och skicka samtidigt in en betalning på hela beloppet innan 9 för nollställning av kreditlimit fredag kväll och nytt utrymme under lör/sön. Nådde inte taket riktigt men ska man fläska på rejält kan det vara bra.

Edit: glömde revolut
 

Maja

Medlem
Hur var det nu igen, har ett köpt som är gjort via Paypal i Yen, men har bara fått 15 poäng + 15 poäng för köpet, varför blir det så? Tips på vad jag kan göra?
 
Toppen