Senaste nytt

Dubbla poäng 3-5 juli 2020 med SAS Mastercard

SimonXYZ

Medlem
Du gör en tankevurpa. När köpet gjordes har inget med det hela att göra. Det är när returen registreras som är avgörande.
Jag gör ingen tankevurpa, det gör SASEBMC om de har implementerat det så här. Jag kan nu boka en veckas hotell på Maldiverna med gratis avbokning för 80000kr under kampanjen och avboka efter och på så sätt gå 12000 poäng plus.
 

MLG55

Medlem
Jag gör ingen tankevurpa, det gör SASEBMC om de har implementerat det så här. Jag kan nu boka en veckas hotell på Maldiverna med gratis avbokning för 80000kr under kampanjen och avboka efter och på så sätt gå 12000 poäng plus.
Gjorde ett köp på hotell från förra kampanjen och fick dubbla poäng, avbokade pga corona nu i torsdags och jag förväntar mig inget annat än att de drar tillbaka de dubbla poängen. Allt annat verkar ju väldigt konstigt, vi får se.
 
Jag gör ingen tankevurpa, det gör SASEBMC om de har implementerat det så här. Jag kan nu boka en veckas hotell på Maldiverna med gratis avbokning för 80000kr under kampanjen och avboka efter och på så sätt gå 12000 poäng plus.
Ja, exakt. Men eftersom du förstår att det är så det fungerar så är det väll uppenbart att det funkar åt andra hållet också.
 
Gjorde ett köp på hotell från förra kampanjen och fick dubbla poäng, avbokade pga corona nu i torsdags och jag förväntar mig inget annat än att de drar tillbaka de dubbla poängen. Allt annat verkar ju väldigt konstigt, vi får se.
Enligt mig vore det väldigt konstigt om det skulle fungera på något annat sätt än att du endast får 1x minuspost. Detta utifrån hur deras system tidigare har fungerat. Men dom kanske har byggt om det nu...
 

MLG55

Medlem
Enligt mig vore det väldigt konstigt om det skulle fungera på något annat sätt än att du endast får 1x minuspost. Detta utifrån hur deras system tidigare har fungerat. Men dom kanske har byggt om det nu...
Ja vi får se.....annars kanske man ska sätta sprätt på hela hundringen under kampanjen och avboka allt om en månad eller nåt...känns skumt om det skulle fungera på det viset.....skulle ju vara de enklaste 15000 poäng man kan få
30000 gratis poäng varje år, om de har två kampanjer per år :)
 

MLG55

Medlem
Ett fantastiskt bra och enkelt sätt att öppna upp sig för risken att få kortet avslutat och eventuellt andra påföljder. Läs villkoren för kortet, särskilt avsnittet som behandlar transaktioner gjorda enbart i syfte att få poäng.
Precis.....det är ju det jag syftar på...verkar konstigt att de inte tar tillbaka de dubbla poängen de delade ut.
Men man får la tacka och ta emot ifall så inte är fallet :)
 

Fredde18

Medlem
Jag har kontaktat SEB via appen då jag inte fått mail än (brukar få) om denna. Har ju lixom beställt ett spabad för 80k och det vore ju lämpligt att åka ner och betala det denna dubbel-helg. :D 24000p på ett bräde skulle ju sitta fint!
De svarade att det är SAS som sköter utskick men de har lagt till mig ändå. Får kolla mina inställningar på SAS men har ju fått erbjudande förut. Nåväl, dags att handla spabad!
 

A87

Medlem
Jäkla skit. Jag som hade laddat en hel del för nästa veckas kampanj! Hoppas att de hinner lösa det,men troligtvis inte..

Ingen GBIT
 

Attachments

  • Screenshot_20200626_135839_com.google.android.gm.jpg
    Screenshot_20200626_135839_com.google.android.gm.jpg
    49,9 KB · Visningar: 238
Toppen