Senaste nytt

Dubbla poäng 14-16 Sep, SAS Mastercard Premium

Insåg precis att jag är på resande fot med jobbet dessa dagar där i princip allting redan är betalt. Känns som man får sitta o nätshoppa på kvällen så man får lite extra bonuspoäng. O nej, min spendering på "bra att ha saker" har inte alls ökat sedan man började poängsamlandet... haha :)
 

masaba

Medlem
Jag kontaktade SEB idag och ska enligt dem ha blivit aktiverad för kampanjen. Tjejen jag pratade med sade att det var bra att jag ringde, då deadline för att aktivera kampanjen ju är i morgon. Så passa på att ringa i morgon alla ni som inte redan gjort det!
 

masaba

Medlem
Jag kontaktade SAS idag och ska nu ha blivit anmäld till kampanjen manuellt. Det som har hindrat mail från att nå mig är att jag tydligen inte har godkänt SAS mail om dataskydd (GDPR).

Bara för att dubbelkolla: Det var alltså SAS du ringde och inte SEB?

Angående GDPR så kan det kanske förklara varför inte heller jag fått det. Kan inte minnas (vad jag vet) att jag godkänt någonting kring det. Godkände du det via sas.se eller bockade de av att du godkänt det när du var i kontakt med dem?
 

Buffon

Medlem
Ett tips är att lägga in alla räkningar som eventuellt skall betalas via Billhop med betaldatum 18/9. Pengarna dras 2 bankdagar innan betaldatum vilken skall resultera i att spenden kommer den 14/9 på ditt kort och således ger 2x poäng.

Kanske tänker helt galet men men varför ska man sätta betalningarna på Billhop den 18/9?
Får inte ihop det med att pengarna då dras den 14/9?
 
Men om jag på morgonen fredag 14 sep lägger in alla räkningar med omgående betalning, klarar jag mig inte då?
Det borde också funka om jag tänker rätt. Att du lägger in de med betaldatum den 18e för de kommer vara första dagen de kan läggas in eftersom Billhop behöver 2 bankdagar. Då bör pengarna dras direkt samma dag, alltså på fredagen. Tror Mattias poäng bara var att man kunde förbereda betalningen i förväg.

Undrar varför Billhop behöver de två dagarna förresten. Sätter in de o får extra ränta för pengar kanske ;)
 
Toppen