Senaste nytt

Dubbla Eurobonuspoäng med SAS, boka mellan 22/9-21/10 2020

FilipJ

Medlem
Jag bokade CPH-LHR i april SAS Plus Pro före poängkampanj. Exakt samma boknings klasser idag var 1200 kr dyrare tur och retur per person efter att kampanjen dragit igång. Billigare att behålla ursprunglig bokning och köpa ev. extrapoäng. Lite av de klassiska marknads knalle jarongen " en st för fem - tre st för arton"
Japp, tittade inrikes till jul i plus och det var ingen vinstaffär direkt. Två datapinkter är ju dock ingen sanning, och folk vet mer var de ska fira sin jul nu än i våras antar jag.
 

Johans00

Medlem
Någon som vet om detta funkar på uppgraderade biljetter med plusgrade? Hittar inget om det i villkoren men det borde funka väl?
 

samet

Medlem
Jag bokade CPH-LHR i april SAS Plus Pro före poängkampanj. Exakt samma boknings klasser idag var 1200 kr dyrare tur och retur per person efter att kampanjen dragit igång. Billigare att behålla ursprunglig bokning och köpa ev. extrapoäng. Lite av de klassiska marknads knalle jarongen " en st för fem - tre st för arton"

Fast den slutsatsen går inte att dra.

Den som förstår sig på flygbolagens revenue management system kommer få Nobelpriset i ekonomi.

De biljetter du köpte minskade inventory samt att du är en dag närmre avresan, båda anledningar till prisjusteringar.

Men förstår hur du tänker men alldeles för lite underlag för att dra en sådan slutsats.
 

obs

Medlem
Någon som har fått in dubbla antalet poäng på en flygning?

Jag hade i fredags en flygning med två segment (bokningsklass C - Travel pass). De vanliga poäng har jag fått men kampanj poängen. Lär de mån komma senare eller gäller kampanjen inte TP biljetter? Biljetten bokades den 26 september.
 

Tobbe.O

Medlem
Står att poängen kommer inom 14 dagar efter genomförd resa :)

Screenshot_20201004-192654.png
 
  • Gilla
Reactions: obs

obs

Medlem
Exakt samma för mig som @hco. Flög ARN-LHR i söndags (4 okt). Baspoängen syntes dagen efter, extrapoängen idag (7 okt) med tydlig angivelse av vilken flight de hör till och att det är kampanjpoäng.
Hmm... Låter ju som att jag kanske skulle behöva dra ett mejl till SAS då för ännu syns inga extra poäng vare sig för flygningen i fredags (5 dagar sedan) eller i söndags (3 dagar sedan).
 
  • Gilla
Reactions: hco
Toppen