Senaste nytt

Dubbla bonuspoäng på Nordic Choice 13 dec 2021 - 14 mar 2022

palmen

Moderator
Kan vara så att jag missförstår dig, men man brukar inte få cashback på refunder för köp som betalas med presentkort. Se Användarvillkor
Skillnaden är att hotellet betalar du på plats när du bor där och inte i förväg på någon hemsida. Jämför det med andra varor och tjänster där du betalar direkt. Vissa saker ska man inte gräva för mycket i...
 

Berglund

Medlem
Kan vara så att jag missförstår dig, men man brukar inte få cashback på refunder för köp som betalas med presentkort. Se Användarvillkor

Jag syftar inte på köp av presentkort utan köp som betalas med presentkort

Helt korrekt, du missförstår eller är inte tillräckligt insatt i den här processen. Vad ”man brukar få” är naturligtvis helt ointressant i det specifika fallet.

Jag har självklart läst användarvillkoren. Om jag säger att det fungerar, då…

Det man måste veta och förstå är att det finns en uppsjö olika ”presentkort” inom Nordic Choice. De som avses här, dem som man köper på deras webbsida, används direkt i kassan vid incheckning och gäller som vilket betalningsmedel som helst. Refunder ser inte vilket betalningsmedel du använder i kassan vid själva incheckningen. Därför kan de heller inte reglera det.

Andra ”presentkort” är mer liknande ”beloppslösa värdevouchers” där det finns förskottsbetalt ”en övernattning”. Dessa ”värdevouchers” brukar man bara kunna lösa in genom att ringa och boka vis kundtjänst. En bokning med sådan ”värdevoucher” ger inte pengar tillbaka via Refunder.

Jag skrev om det här redan förra året:
https://www.businessclass.se/forum/...från-noll-till-platinum-för-10-500-kr.100267/

Här har ”betalning med presentkort från webbsidan” redan diskuterats:
https://www.businessclass.se/forum/threads/betalning-med-presentkort-hur-ser-kvittot-ut.100310/
 

M.K

Medlem
Jag kommer inte heller in. Dessutom har inte mina senaste fyra köp på MC, varav tre hotellköp, ej registrerats trots att de är klara hos SEB. Bara följa med här att allt kommer in.
 

M.K

Medlem
53FE8CF1-DF7C-4EB5-BA77-BBC6C8233C9C.jpeg


Hackerattack? Då har vi förklaringen till problemen.

Samma problem på hotellen så manuell hantering av allt. Ett råd från mig är att spara all dokumentation för eventuell efterregistrering en stund efter de löst detta.
 
Last edited:
Toppen