Senaste nytt

Dubbelbokad på booking.com rimlig kompensation?

Har fått ett missat samtal från Booking.com angående en bokning jag har bekräftelse på. Fick senare även ett mejl.

"Vi ringde till dig men ingen svarade, boendet har dessvärre inte det här rummet tillgängligt undrar om du vill avboka denna. Vänligen återkoppla. Tveka inte att kontakta oss om du har fler frågor. "

Svarade samma dag på mejlet och bad dom lösa det och påtalade att jag hade bekräftelse. Har inte fått något svar på ett par dagar. Får väl ringa deras nummer och höra om det löst sig.

Edit,
"9. Friskrivningsklausul
I enlighet med begränsningarna i dessa regler och villkor samt i den mån lagen tillåter, tar vi endast ansvar för direkta skadeverkningar som faktiskt har drabbat, betalats av eller åsamkats dig som en följd av underlåtenhet från vår sida att leva upp till de förpliktelser som ingår i våra tjänster, upp till en sammanlagd summa som motsvarar den totala kostnaden för din bokning som anges i din e-postbekräftelse (vare sig det gäller en enstaka händelse eller en serie av sammanhängande händelser)."

Jag tolkar det som att jag kan kräva ersättning på mellanskillnaden för ett hotell inom samma standard och läge?
 
Last edited:
  • Gilla
Reactions: Gus
Toppen