Senaste nytt

Dubai eller Kanarieöarna med treåring i februari

F

FCT

Guest
Varfor inte tanka utanfor ladan? Flyg Emirates first, deras chauffeur drive har lyckats ge oss barnstol. Bo pa nagot av de battre hotellen dar de garanterat kan ordna bil med barnstol vart ni an ska (och givetvis aven tillbaka). Rekomenderar omradet runt “the walk” dar det gar utmarkt att strosa runt pa egen hand.
Sa varfor? Vadret ar med all sannolikhet battre i Dubai. Det finns massor av roliga aktiviteter. Men kanske framst for att prova en “riktig" forsta klass och inte bara ett bra lounge hang!
Tanken är god men jag föredrar riktigt förstaklass istället för "riktig". Dessutom flyger Emirates med tvåklasskonfiguration. Nej om blir det Dubai så blir det att ta sig dit för 40,000 miles i C som jag redan sagt.
Tack för tipsen iaf :)
 

niksal

Medlem
Jag reser själv till Kanarieöarna i månadsskiftet februari-mars med en som precis då fyller 3. Dubai har jag varit till, skulle inte åka dit med barn. Men det är mer personlig preferens än något annat. Jag gillar inte ställen där man inte kan promenera på gatan, där man är taxiberoende och där samhället kretsar kring shoppingcenter. Sen att turistindustrin är vanare med barnfamiljer på kanarieöarna gjorde det till ett lätt val.
 

Bonden

Medlem
Fast bor man på All-inclusive på Gran canaria så krävs det också en del transporter för att göra saker..
Finns definitivt finare resorts i Dubai än på GC...

Däremot så kan en Barnklubb ge föräldrarna en välbehövlig lässtund under dagen :)
 

trekker

Medlem
Jag har varit pa Teneriffa 2 ggr med mina barn, forsta nar de var 3 och andra nar de var 5. Jag kan absolut rekommendera det, om du haller dig till de fina resorterna forstas. Vi bodde senast pa Villa Maria Suites som ar 5* och helt riktar sig mot barnfamiljer, dar serverade dom dessutom Moet till frukost sa man klarar sig som vuxen ocksa. Men om du aker till Teneriffa sa akta dig for Las Americas.

Pa Villa Maria hade dom barnklubb med disco varje kvall samt andra aktiviteter som barnen alskade. Vadret kanske inte ar jattevarmt och stabilt, men med smabarn sa ar 20-25 grader verkligen att rekommendera, vi vuxna kan ju varma oss med andra grejer.

Vill du ha nagra fler tips om just Villa Maria och Teneriffa hojta bara till.
 
  • Gilla
Reactions: FCT
Fast bor man på All-inclusive på Gran canaria så krävs det också en del transporter för att göra saker..
Finns definitivt finare resorts i Dubai än på GC...

Däremot så kan en Barnklubb ge föräldrarna en välbehövlig lässtund under dagen :)
Tror inte många föräldrar lämnar in en 3-åring själv på Bamseklubb.
 
Toppen