Inrikes/Skandinavien - nja, lev upp till det man redan lovar, och inför fungerande "opportunistic seat block" för statuskunder. Men i övrigt tycker jag faktiskt dagens plus (när den fungerar) duger där. Så den kör jag fortfarande (eller ofta go).
Inom Europa måste plus vara rejält mycket billigare än tex lh business om det skall vara värt det, men det är det inte. Till nästan samma pris kan jag leva med maten i plus, och gillar snacks vagnen som ger mer att välja på än lh där, men det som inte är ok är avsaknaden av tomt mittensäte som alla med riktig Business har. Skippar man det måste priset ner kraftigt. Stoppar man tillbaks det så är man enligt min mening inte jättelångt ifrån, men innan dess så styr jag allt i premium kabin mot lx, lh eller os.
På longhaul är nya kabinen riktigt riktigt bra. Absolut den bästa business hårdvara jag flugit i. Och servicen har hängt med bra de gånger jag flugit den - det märktes också att personalen var mer motiverad på de flighter. Däremot är det som många säger alldeles för dyrt. Förutom på eb-resor, som är i princip den enda gången jag använder den,tyvärr.
Rent allmänt borde de prova mer kampanjer i Business och plus, både Europa och longhaul. Det har väl inte varit något annat än go på länge. Då kanske fler skulle få upp ögonen för det och faktiskt boka det mer. Den delen gäller dock inte mig, jag har bra koll på vad som (inte) ingår i plus...