Senaste nytt

Du som INTE reser med Scandinavian Airlines idag eller funderar på att lämna

  • Thread starter Deleted member 4971
  • Startdatum

mha321

Medlem
Inrikes/Skandinavien - nja, lev upp till det man redan lovar, och inför fungerande "opportunistic seat block" för statuskunder. Men i övrigt tycker jag faktiskt dagens plus (när den fungerar) duger där. Så den kör jag fortfarande (eller ofta go).

Inom Europa måste plus vara rejält mycket billigare än tex lh business om det skall vara värt det, men det är det inte. Till nästan samma pris kan jag leva med maten i plus, och gillar snacks vagnen som ger mer att välja på än lh där, men det som inte är ok är avsaknaden av tomt mittensäte som alla med riktig Business har. Skippar man det måste priset ner kraftigt. Stoppar man tillbaks det så är man enligt min mening inte jättelångt ifrån, men innan dess så styr jag allt i premium kabin mot lx, lh eller os.

På longhaul är nya kabinen riktigt riktigt bra. Absolut den bästa business hårdvara jag flugit i. Och servicen har hängt med bra de gånger jag flugit den - det märktes också att personalen var mer motiverad på de flighter. Däremot är det som många säger alldeles för dyrt. Förutom på eb-resor, som är i princip den enda gången jag använder den,tyvärr.


Rent allmänt borde de prova mer kampanjer i Business och plus, både Europa och longhaul. Det har väl inte varit något annat än go på länge. Då kanske fler skulle få upp ögonen för det och faktiskt boka det mer. Den delen gäller dock inte mig, jag har bra koll på vad som (inte) ingår i plus...
 

Voyageur

Medlem
1. Högre poängintjäning på längre europeiska sträckor istället för en sammanslagen Europa zon.
2. Konkurrenskraftigare prissättning på business longhaul, som motsvarar resten av marknadens. Speciellt då man fortfarande till största delen flyger med en förhistorisk produkt.
3. Priority boarding, priority boarding och priority boarding!!!!
4. Slutligen bestämma vilken nivå och vad för flygbolag man är med en tydlig profilering , produkt och pris inte minst gentemot sina stamkunde EBD, EBG. Är vi lågprisbolag eller premium?
 

Timotey

Medlem
Bra initiativ @SAS404 ! Hoppas att du vidarebefordrar synpunkterna i denna tråd. Själv är jag överlag nöjd med SAS och har tyvärr inga större förhoppningar eller förväntningar när jag flyger SAS, trots mitt käre EBD;) . Hoppas att du får ihop en matnyttig tråd och inte bara en massa SAS agg eller överdriven SAS kärlek.

För att bidra med något konstruktivt så tycker jag SAS är på rätt väg när de erbjuder iaf EBD fri dryck trots att de flyget GO, helst hade jag sett fri dryck/mat för hela kabinen oavsett status eller destination. Men det lär troligen aldrig ske.
 

Jonas C

Medlem
Jag hade önskat en högre kvalitet på servicen ombord. Ibland känns det som om personalen tycker att passagerare är någonting jobbigt som de får leva med på flighten, snarare än att vara syftet med att de finns ombord. Svårt att sätta fingret på, men SAS personal levererar väldigt ojämn kvalitet. Jag har inga planer på att lämna i detta nu, men jag stannar kvar trots bristerna snarare än för att jag är en helnöjd kund.
Man får ofta intrycket av att SAS och dess personal (vissa av dem i alla fall) är ute efter att tjäna sig själva snarare än kunderna. Det och den ibland totala avsaknaden av kundfokus i servicekoncepten…
 
D

Deleted member 4971

Guest
4. Slutligen bestämma vilken nivå och vad för flygbolag man är med en tydlig profilering , produkt och pris inte minst gentemot sina stamkunde EBD, EBG. Är vi lågprisbolag eller premium?

När du skriver EBG/EBD vad tänker du på mer specifikt?
 

Glenn E

Medlem
Jag funderar på att börja samla poäng med American Airlines istället för Qatar och Cathay Pacific har ofta riktigt bra priser på Business biljetter till Asien.
Man kan ju boka riktigt roliga och bra biljetter med Aadvantage.
Målet i så fall är ett Platinum kort för då får man 100% bonus (tror jag ).
Man måste ju enligt reglerna ha 4 flyg med AA också då men jag läste att det kan gå ändå.
Jag har nu 325000 EB poäng så det räcker till en rolig F resa till Asien varje år med Amex 2-4-1 voucher de närmsta åren iallafall.
Sedan kanske jag tar en Business resa med SAS till typ Shanghai så kan jag behålla EBG ändå. Judt nu är jag EBD.
Jag upplever att bemötandet från SAS personalen varierar för mycket.
Ibland riktigt bra men ibland riktigt dåligt beroende på humöret för dagen verkar det som.
Fast det blir nästa år för i år är jag fullbokad med USDM F resor.:)
 

Carl

Medlem
Tycker att det är helt ok att få betala för (nästan) allt i Go och möjligheten att välja det man önskar i Plus. Dock skulle jag vilja se ett bättre sortiment, i synnerhet matssigt.
Servicenivån varierar såklart men den svenska delen har förbättrat sig dom senaste åren
 
Toppen