Senaste nytt

Du Business class medlem på SK1430 idag cph-arn !

Status
Stängd för vidare inlägg.

Gnopps

Medlem
Det finns alltid två sidor av en historia så vi ska vara försiktiga med att döma för snabbt, men det låter onekeligen som dåligt uppträdande.
 

gusten

Medlem
Ja, medlemmen ifråga får gärna ge sin egen version men det låter sannerligen inte bra. BusinessClass.se - för medvetna - men väl icke självmedvetna resenärer! Plocka bort din väsktagg och lär dig vanligt hyfs innan den sätts tillbaka på väskan. Vi andra vill gärna att taggen medför respekt.

Apropå kabinbaggage, så har jag en god vän som blir sur då andra lagt väskor i hyllorna ovanför hans plats(er). han brukar då helt sonika lyfta ner dessa och - med viss rätt anser jag - lägga dit sina egna. Jag antar att detta brukar framkalla intressanta reaktioner i kabinen, men nog skall man väl ha rätt till hyllplatsen ovanför sina egna två platser tex.?
 

Patrik

Medlem
Ja, medlemmen ifråga får gärna ge sin egen version men det låter sannerligen inte bra. BusinessClass.se - för medvetna - men väl icke självmedvetna resenärer! Plocka bort din väsktagg och lär dig vanligt hyfs innan den sätts tillbaka på väskan. Vi andra vill gärna att taggen medför respekt.

Apropå kabinbaggage, så har jag en god vän som blir sur då andra lagt väskor i hyllorna ovanför hans plats(er). han brukar då helt sonika lyfta ner dessa och - med viss rätt anser jag - lägga dit sina egna. Jag antar att detta brukar framkalla intressanta reaktioner i kabinen, men nog skall man väl ha rätt till hyllplatsen ovanför sina egna två platser tex.?

Hehe, låter som klassikern på lunchresturagen, där folk har "bokat" sittplatser med sina jackor, det är hemskt tråkigt att de råkade ramla av stolen när man väl har hämtat sin lunchbricka och satt sig.
 

TreD

Medlem
Va? Nu förstår jag inte. Ska vi inte träffas och ha det trevligt bara för att någon (som vi inte riktigt vet vem det är) har betett sig illa..?
En något föråldrad princip kanske, men jag föredrar att umgås med kvalitetskontrollerade människor. Folk med asociala beteenden och-eller dålig moral, i kabinen eller i bilen på E4:an kan jag klara mig utan. Länge leve den civiliserade flygpassageraren. :)
 

Jacob

Medlem
En något föråldrad princip kanske, men jag föredrar att umgås med kvalitetskontrollerade människor. Folk med asociala beteenden och-eller dålig moral, i kabinen eller i bilen på E4:an kan jag klara mig utan. Länge leve den civiliserade flygpassageraren. :)
Det är ju fullt frivilligt att dyka upp på events, middagar och annat. Men det finns idag ett antal hundra medlemmar som bär BusinessClass.se-taggar på sina väskor och av de fyra events jag deltagit i har de flesta varit i allra högsta grad civiliserade och trevliga människor. Det är lite hårt att dra alla över en kam.

Visst är det en stötande historia och ett ytterst tråkigt beteende men håller med Gnopps att man kanske ska vara lite försiktig med att döma för snabbt utan att ha hört personens egen historia och vad som eventuellt kan ha föranlett reaktionen.
 

TreD

Medlem
Visst är det en stötande historia och ett ytterst tråkigt beteende men håller med Gnopps att man kanske ska vara lite försiktig med att döma för snabbt och utan att ha hört personens egen historia och vad som eventuellt kan ha föranlett reaktionen.
En osökt kommentar: I det gamla USSR var fylla inte en förmildrande omständighet som i vårt rättssystem, men en försvårande, med straffskärpning som påföljd.
 

Jacob

Medlem
En osökt kommentar: I det gamla USSR var fylla inte en förmildrande omständighet som i vårt rättssystem, men en försvårande, med straffskärpning som påföljd.
Jag försvarar inte beteendet, inte på något sätt, men skulle förstås väldigt gärna vilja få en förklaring från personen i fråga.

Sen är det självklart att vi som driver sidan inte vill att sidan eller sidans namn ska förknippas med dåligt beteende.
 

Joakim

Medlem
Inte heller vi "vanliga" medlemmar vill förknippas med dylikt beteende.
Jag bär min BC tagg med stolthet. Och det vill jag fortsätta med.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen