Senaste nytt

Drinkar på SAS långflygningar

Dr. Miles

Expert
Kabinpersonalen är ju inte några lysande bartendrar. I söndags på väg hem från SFO beställde jag en dubbel SASmopolitan för jag tycker den vanliga är alltför utspädd; då kommer stewarden in med två vanliga! Suck!

Det påminner mig lite om Dreamliners historia om dubbel Fanta. :)
Jag kan mycket lite Kinesiska. Och när vi var i Shanghai senast så var jag och Sambo Dreamliner på en stor Pekinganka restaurang där engelskan var obefintligt, jag beställde en flaska öl och en flaska fanta på Kinesiska, servitrisen såg ut som ett stort frågetecken och ropade på en kollega. Givetvis upprepade jag då igen beställningen sakta och tydligt en flaska öl och en flaska fanta och då förstod hon. Trodde jag... Hon kom med två öl och två fanta. Vi drack upp dom.
http://www.businessclass.se/forum/ovrigt/15745-lost-translation-3.html#post208789
 
Jag är nu i Varberg och hälsar på mina bröder. Passade på att titta in på Fregatten - men det finns ingen Britvic's tonic där. Jag visade detta inlägg för restaurangpersonalen, de gav tummen upp och sa att nu måste de beställa denna tonic!

Se där! De brukar ha deras grapefruktjuice på småflaskor på frukostbuffén iaf.
 

Dr. Miles

Expert
Oidentifierat rykte säger att SAS tog bort Fanta pga vissa passagerare uttalade med fel betoning vid beställning och kabinpersonal gillade inte det... ;) (jag kan inte skriva svordomar)
 

vacker

Medlem
Ska flyga Köpenhamn-shanghai nu vid jul. Flyger SAS Plus och tänkte bara höra om ni vet vad de serverar för drinkar osv när man flyger långflygning och Plus? Tack för svar!
 
Toppen