Senaste nytt

Drink priser på Norwegian

fcx

Medlem
Tillskillnad från SAS finns det faktiskt Champagne på Norwegian. Charles Heidsieck Blue Top Monopole, säljs som 187ml flaska för 99kr. Ganska acceptabelt i mina ögon, även om det inte är någon höjdarskumpa.

Tja, det är ju samma blask som BA serverar numera. Får mig osökt att tänka på scenerna i Sällskapsresan 2 när skidlärarna och sopåkarna har likadana kläder.

OnT: Jag tycker absolut att det är OK att studera menyerna i förväg och planera vad man ska äta och dricka ombord. Vet man att det inte finns något ärbart ombord så måste man ladda upp på flygplatsen innan. Den enda alkohol jag kan tänka mig före lunch är bubbel, och det är absolut mycket mer socialt accepterat att dricka på flygplan än på marken.
 

nilsson

Medlem
Ett par glas en morgon till glada semesterresenärer som just börjar sin semester är väl en sak, jag tycker istället det är lite märkligare på morgonflighterna på affärssträckorna med affärsfolk som börjar sin arbetsdag med något glas vin/öl - eller i vissa fall flera, och sen knåpar lite på sina powerpoints som dom ska köra när dom landat(?).

Just sprit på morgonen har väl Sverige inte haft någon vidare tradition av. I Danmark står det ju ofta en Gammeldansk på frukostbuffén och söderöver är mousserande vin inte ovanligt. På andra sidan Atlanten så finns Bloody Mary ofta på frukostmenyn, och själva ordet Cocktail härstammar från morgontuppen.
 

Alf

Medlem
Om ni nu blir förvånade över folks alkoholvanor tycker jag ni skall besöka Almedalsveckan. Där är det respekterade medborgare som super på dygnets alla timmar fritt sponsrade av alla lobbyföretag. Svenssons alkoholintag i samband med en charterresa är definitivt inte värre, bara för att syns tydligare. Supandet i finrummet kan vara värre ibland.
 
Toppen