Senaste nytt

Dricker ni alkohol i loungen bara för det är gratis?

Dr. Miles

Expert
Var där för någon vecka sedan, tyvärr kort tid i SEN loungen. Men tror allt terassen var öppen. Det är helt klart en mycket trevlig lounge medcterass. Finns det någon annan världen över med ute terass?

När jag besökte SWISS(det var Crossair den tiden) lounge i Basel för många år sedan, kunde jag gå ut till terass från loungen.
Jag vet inte om det är så fortfarande dock.

Jag har även ett svagt minne om terassen på non-schengen lounge i Zurich, kan det stämma?
 

Concorde

Founding Member
Jag har tolkat den eminente Sir Winston Churchill och återanvänder några av hans ord i lite annan mening: "The only time I said no to a glass of Champagne was when I misunderstood the question".

För mig beror allt på när, vart, hur, och med vem. 98% av mina årliga flygningar är jag själv. Låt mig börja med mina synder:
BA Galleries First - 90% av tiden går resan därifrån till Arlanda med en av två sista flighter till Arlanda, gärna en torsdag eller fredag. Jag kommer aldrig längre än Champagne Bar där, och minimum ett glas skumpa
BA CE - nästan alltid kvällsflighter mellan ARN-LHR-ARN så gärna Pommery också ut från ARN
LX eftermiddag/kvällsflyg till/från ARN/ZRH/LHR nästan alltid lite skumpa och vin
Långsträckor: kvällsflyg, lite alkohol men det hjälper mig sova. Dagsresor njuter jag av utbudet.

Jag dricker sällan på SAS SL på ARN, eller LX SEN i ZRH av någon anledning. Kanske det är utbudet.

Jag är en livsnjutare som har tidigare tränat mycket för Vasaloppet och annat galet. Numera tränar jag enbart för att supportera min dekadente livsstil som det ovan ingår i. Jag njuter av skumpa/vin och god mat. Intressant nog kan jag gå flera helgen hemma utan något att dricka, men själva flygresan är alltid ett anti-stress moment för mig. Flygplatsen ingår inte alltid i detta stress-fria moment :cool:

Låter som du behöver stanna en stund hos Casa Concorde för livsnjuteri då vi är ganska lika. Har mycket trevligt i källaren men vill inte öppna utan rätt sällskap och tillfälle.
Har du kollat in winefinder.se? Mästare på att hitta bra viner och suveräna på att få tilldelning utav Primör-viner från Bordeaux. Inget köande på systemet när vinerna släpps. Blev ordentliga beställningar utav 2010 :eek: Kommer du efter 2020 får du smaka.
 

Senator

Moderator
Låter som du behöver stanna en stund hos Casa Concorde för livsnjuteri då vi är ganska lika. Har mycket trevligt i källaren men vill inte öppna utan rätt sällskap och tillfälle.
Har du kollat in winefinder.se? Mästare på att hitta bra viner och suveräna på att få tilldelning utav Primör-viner från Bordeaux. Inget köande på systemet när vinerna släpps. Blev ordentliga beställningar utav 2010 :eek: Kommer du efter 2020 får du smaka.

Jag har några Rhone viner från 2003 som börjar närma sig... Annars är det nu sista flaskor Moet 2000 som skall öppnas...
 
Toppen