Senaste nytt

Dricker ni alkohol i loungen bara för det är gratis?

Jacob

Medlem
Sen är det ju skillnad på lounger och lounger. Det finns lounger som inte är mycket mer än ett avskilt vänterum och lounger som har lite atmosfär och finess där en öl, ett glas vin eller en drink blir en del av upplevelsen.

En av mina favoritlounger (om vi räknar bort första klass lounger) är Senator loungen i Hamburg som har en egen uteterrass. Att sitta på terrassen en varm och solig sommareftermiddag med en öl i handen med hela flygplatsen framför är en härlig upplevelse som jag skulle kunna göra många gånger igen.

En annan favoritlounge (som tyvärr numera är stängd) var South African Airways lounge på Heathrow (som man kunde komma in i om man flög t.ex. bmi från terminal 1). Inredningen var Afrikainspirerad med afrikanska träd och annat kul och naturligtvis var både öl och viner från Sydafrika.
Att gå dit på ett besök och dricka lite afrikanskt öl eller vin när man egentligen bara skulle flyga 45 minuter ner till Paris var fantastiskt skoj.
 

Palazzi

Medlem
Verkar ju vara en kille med väl tilltaget bankkonto iaf... Tittade på de andra inlägg han skrivit.... Det var nästan uteslutande First Class, dyra hotell och viner:)
 

Jonas C

Medlem
En av mina favoritlounger (om vi räknar bort första klass lounger) är Senator loungen i Hamburg som har en egen uteterrass. Att sitta på terrassen en varm och solig sommareftermiddag med en öl i handen med hela flygplatsen framför är en härlig upplevelse som jag skulle kunna göra många gånger igen.

Är terassen fortfarande öppen, eller har man stängt den nu? Ska förbi Hamburg i September, så det hade varit trevligt om man kunde ta en öl ute i höstsolen.
 

Tjaeng

Medlem
Brukar för det mesta skippa alkohol i lounger, då jag givet valet kaffe, öl och vin väljer kaffe alla dagar (är inte förtjust i att dricka bägge samtidigt). En avec till kaffet kan gå an, men utbudet av sånt jag gillar brukar vara torftigt. Vilket kan te sig skumt; om de har plats för single malt-varianter i metervis är väl en eller två ordentliga sherry och/eller portvin inte för mycket begärt?

På tal om det fann jag mitt livs bästa starkvin i tredjepartsloungen på TLV/Ben Gurion av alla ställen. En Krohn Colheita (årgångstawny) från 1960!
 
Last edited:

Rustscheff

Medlem
Macabus har uppenbarligen en vältrimmad lever. Han har i alla fall samma arbetsveckor som jag-men jag håller mig, som angivet i inlägget, till halva glas, och massor med apfelschorle. En hel flaska skumpa på kort tid+ dehydrering+ sprit i loungen skulle få mig at sjunga " I am a little goblin" och må illa...Och hinkar jag i mig för mkt ett dygn vill jag inte se åt alkohol dagen efter...men på 35 timmar till SYD skall jag göra vad jag kan för att peta i mig i alla fall en halv flaska dompan OCH en halv flaska Krug. Och vad som finns i the Private room...
 

Tjaeng

Medlem
Duger inte Bailey's som avec? :D

Jag har förvisso ingenting emot sötsliskiga saker (se utlägget om portvin ovan), men Baileys är snäppet bortom vad jag klarar av. Men, men.. to each his own. Jag känner en tjomme som gillar att svepa Grand Marnier och Cointreau rent, vilket nog övergår de flestas förstånd.
 

MarcusC

Medlem
Är terassen fortfarande öppen, eller har man stängt den nu? Ska förbi Hamburg i September, så det hade varit trevligt om man kunde ta en öl ute i höstsolen.
Var där för någon vecka sedan, tyvärr kort tid i SEN loungen. Men tror allt terassen var öppen. Det är helt klart en mycket trevlig lounge medcterass. Finns det någon annan världen över med ute terass?
 
Toppen