Senaste nytt

Dreamlinereländet för Norwegian verkar aldrig ta slut

tycker att Norwegians flygbekymmer och alla klagande anställda ( satt bakom ett gäng norwegian piloter på ARN för ett tag sen ) verkar likna mer och mer en fars..
 

Stefan62

Medlem
tycker att Norwegians flygbekymmer och alla klagande anställda ( satt bakom ett gäng norwegian piloter på ARN för ett tag sen ) verkar likna mer och mer en fars..

Finns det någon annan orsak än "arbetsmarknaden" till att Norwegians piloter och även andra LCC-bolags piloter just arbetar för ett LCC-bolag...?
 
Finns det någon annan orsak än "arbetsmarknaden" till att Norwegians piloter och även andra LCC-bolags piloter just arbetar för ett LCC-bolag...?

det verka som att alla piloter inte är missnöjda, har en kollega vars bror är Kapten och han är jättenöjd men han driver ett företag där han hyr ut sig själv om jag fattat det hela rätt.
 
A

Aurora

Guest
det verka som att alla piloter inte är missnöjda, har en kollega vars bror är Kapten och han är jättenöjd men han driver ett företag där han hyr ut sig själv om jag fattat det hela rätt.

Jeg er sikker på at de 10-15 fast ansatte kapteinene i Ryanair er helt OK fornøyde, men jeg tenker som så at de neppe er representative for gjennomsnittet i Ryanair.... ;)
 
A

Aurora

Guest
så kan det ju vara helt klart..MEN det är ju kul att höra att i alla fall 1 pilot på Norwegian är nöjd..:p

Det er nok flere piloter i Norwegian som er fornøyde med jobben, spesielt de som har trygge arbeidssituasjoner. Man kan jo elske jobben sin, men allikevel føle enkelte deler av drifta er noget ymse.... :) If you get my wibe. Å fly for penger er jo sikkert verdens mest fantastiske greie for de som lever og ånder for det, men man kan jo samtidig føle at administrasjonen er skikkelig dritt, hehe. Tror det er viktig å differensiere mellom å være fornøyd og å være fornøyd. Jeg kan jo for eksempel ha jobbet med klimautslipp i Statoil - og syntes at jobben min var fantastisk, det arbeidet jeg gjorde fra dag til dag, men allikevel ikke like at jobben min outsourcer finansavdelinga til Polen og graver opp halve Canada etter oljesand.
 

Alf

Medlem
Jag tycker det hackas för mycket på Norwegian i denna tråd. Visst Norwegian är ett LCC bolag, men dom ligger definitivt inte i samma division som Rajjan. Jag har åkt en hel del inrikes med Norwegian och dom är helt i klass med SAS om man bortser från SAS senaste uppryckning med SAS Plus på inrikes. Jag har även ett par bekanta som är piloter på bolaget och dom är inte alls så missnöjda som det skrivs här. Det enda dom protesterar mot är planerna att piloterna skall vara anställda via ett bemanningsföretag, det har jag full förståelse för. Det är ju heller inte aktuellt enligt senaste strejkhotet där man löste ut detta, i alla fall tillfälligt.
Hade Norwegian legat på samma nivå som Rajjan tror jag inte staten skulle tecknat ett avtal med Norwegian om att statligt anställda skall kunna använda sej av bolaget.

Bortsett från detta så handlade denna tråd om Dreamliner problemet. Varför verkar Norwegian ha mer problem med detta flygplan än andra bolag? Det är ju en hel del bolag som har detta flygplan i drift, har dessa samma problem. Jag tycker när man kollar på Qatars linje till ARN så verkar deras 787 ha bra regularitet.
 
Toppen