Dreamlinereländet för Norwegian verkar aldrig ta slut

Diskussion i 'Övriga nordiska flygbolag' startad av Valley, 21 Oktober 2013.

1. Hachans

Hachans Medlem

Har bekanta som sovit 3 nätter på Clarion nu på Arlanda efter Norwegians problem. De uppskattar att ungefär 300 andra resenärer är där.

nollbit gillar detta.
  2. Börling

Börling Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Nej det ska jag inte göra. Tack för påminnelsen. Ska bli intressant att se om dom försöker slippa.

3. Excited4Points

Excited4Points Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Där ska ju SAS f ö ha cred. Aldrig ngra konstigheter för mig. Har ett ärende med Thomas Cook/Ving nu. Enligt rykten skall de vara mkt svårare... Ska bli intressant att höra hur Norwegian hanterar detta ärende.

WongHauw och Jakob Österberg gillar detta.
  4. AABack2ARN

AABack2ARN Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag antar att de tekniska fel som just nu plågar Norwegian INTE är relaterade till motorproblemen som hänvisas till ovan?

Ricci gillar detta.
  5. Andersson Björn

Andersson Björn Ny medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Vi skulle flyga hem till CPH från LAX 9/7 18.00 flight DY7092 men det sköts framåt och framåt p.g.a. tekniskt strul och blev tillslut helt inställt. Då ska vi få flyga 10/7 kl. 12.30 med flight DY7992(alltså nytt flightnummer) men detta blir också försenat så att vi kommer inte iväg innan 18.30.

Kan man begära ersättning på 600 eur per biljett på båda flighterna då?

6. Berglund

Berglund Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Du kan prova men med Norwegian sitter det långt inne. Förbered dig på att både lägga ned egen tid och framför allt vänta.

7. AABack2ARN

AABack2ARN Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Tror du kommer få det tufft att få ens en (1) ersättning av norrbaggen. Att planet fick ett nytt flygnummer DY7992 kommer de hävda beror på att USAs flygmyndigheter inte tillåter två flyg samma dag med samma flygnummer. Således är det samma flight som dagen innan men med ett nytt nummer och således samma flight som bara blev lite ytterligare försenad ;)

8. Andersson Björn

Land:
    Sverige Sverige
    upload_2018-8-6_7-54-35.png

Det verkar inte vara några problem än så länge!

Karlssonskan, karho, Lounge Lizard och 5 andra gillar detta.
  9. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Grattis! Om jag vore som du hade jag köpt en trisslott samma dag så hade du kunnat bli ekonomiskt oberoende samma dag.

Tonton, Berglund, Andersson Björn och 1 annan gillar detta.
  10. Andersson Björn

Land:
    Sverige Sverige
    Med detta sagt så har jag ännu inte fått pengar(som bekräftats) för utlägg på vägen dit gällande hotell så...

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!