Dreamlinereländet för Norwegian verkar aldrig ta slut

Diskussion i 'Övriga nordiska flygbolag' startad av Valley, 21 Oktober 2013.

1. mha321

mha321 Medlem

Frågan är om det är totala flottan som påverkar, eller flotta-per-bas. SAS har ju sina i första hand har dem på CPH och ARN, och får därmed hyfsad möjlighet att "flytta runt". Norwegian har dem ju på LGW, BCN, OSL, CPH, ARN, CDG, FCO, och därmed en betydligt mer komplex "rundflyttning".

2. AABack2ARN

AABack2ARN Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Däremot börjar de ju få möjlighet att flytta om passagerare till andra rutter med anslutning i Europa. På så sätt kan de få hem lite folk. vet dock inte i vilken omfattning de faktiskt nyttjar denna möjlighet.

011430121 gillar detta.
  3. mha321

mha321 Medlem

Problemet med det är väl att de relativt sällan har flera avgångar samma dag? Ofta är det olika dagar till olika städer väl?

Å andra sidan är det ju bättre att vänta en dag än att vänta 3.

4. AABack2ARN

AABack2ARN Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Nja det vet jag inte.

Från LAX igår hade DY 5 flighter till Europa, alla var schemalagda att lyfta mellan 18:35 och 20:00. Dagen innan var det 3 och i måndags 4.
    FLL verkar ha mellan 2 och 3 dagliga flighter till Europa.
    JFK mellan 4 och 5.

Så de stora flygplatserna har många DY-flighter att välja på. Andra lär givetvis enbart ha en daglig flight eller kanske färre än så.

5. mha321

mha321 Medlem

Hmm. Då tar jag tillbaka allt och hävdar motsatsen. De har dragit på med fler där än jag hade koll på. Jag trodde det i princip bara var jfk som hade så mycket.

Då borde de onekligen kunna använda en del för ombokning vid behov. De har visserligen hög kabin faktor, men den är ju inte 100. Har dock inte koll på om de faktiskt gör det.

6. AABack2ARN

AABack2ARN Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    De har vuxit som tusan. Det var i LAX jag insåg hur stora de börjar bli när det stog 4 plan bredvid varandra. Så det är helt klart begripligt varför andra bolag nu börjar inse att de är ett hot på allvar.

7. palmen

palmen Moderator

Land:
    Sverige Sverige
    Dagens flight från Oslo till Bangkok är 6h sen, ny avgångstid 22 ikväll. Beror det på vädret i New York tro?

8. 011430121

011430121 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Har tre bekanta som kom från LAX med DY idag ord. ankomst 13,25 landade 19,22 efter en timme så väntar de fortfarande på bagaget.

9. palmen

palmen Moderator

Land:
    Sverige Sverige
    Några som hämtade hyrbil med mig hade kommit med samma flight. Ropades vid bagage banden att mer var på väg.

10. 011430121

011430121 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    BKK från ARN blev 7 timmar sen.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!