Dreamlinereländet för Norwegian verkar aldrig ta slut

Diskussion i 'Övriga nordiska flygbolag' startad av Valley, 21 Oktober 2013.

1. Holloman

Holloman Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Lite skadeglatt kan jag inte låta bli att känna att de får (lite) skylla sig själva.

jlarsson och Walter gillar detta.
  2. Magnus_K

Magnus_K Medlem

Land:
    Sverige Sverige
  3. bnr

bnr Medlem

Land:
    Sverige Sverige
  4. Magnus_K

Magnus_K Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Tänkte mest på behandlingen av sina kunder.

5. Valley

Valley Medlem

Land:
    Sverige Sverige
  6. 011430121

011430121 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Detta säger det mesta om detta bolag, informationschefen går inte att nå under kvällen. Det sitter över 80 passagerare som inte har kommit iväg på över 48 timmar och så går det inte att nå informationschefen.
    Undrar vad det är för reservdel som de väntar på? Det går 3 EK avgångar från Skandinavien varje dag, det kan väl inte vara så svårt att skicka med dem?
    Björn Kjos, jag vill ha ett svar, har ni skött detta optimalt för era passagerare?

palmen och martin.agren gillar detta.
  7. Johanna

Johanna Medlem

Har man inte rätt till hotellrum i detta läge?

8. nollbit

nollbit Medlem

80 svenskar strandsatta p flygplats sedan i sndags - DN.SE

Norwegian verkar placera folk på hotell. Men i nån annan artikel läste jag om att det tagit passagerarna tre timmar att komma till hotellet (ut från flygplatsen med passkontrol, transfer till hotell) och att hotellet sen var "äckligt". Det hade sedan tagit dem tre timmar att komma tillbaka till gate från hotellet. I det läget kanske man hellre stannar på flygplatsen.

9. Det är ganska vanligt om det var en internationell flight (i Europas fall är mellan Schengen land - icke Schengen land) som ställdes in.
    Först måste de lasta ut väskorna (om de inte kommer att använda samma flygplan), passagerarna får gå genom immigration, hämta väskorna, gå genom tullen. Sedan buss till hotellet.
    I och med man måste vänta alla andra på planet så det kan ta ganska lång tid innan man lämnar flygplatsen.
    Sedan är det inte så snabbt att checka in 100-400 personer om det är ett och samma hotell.

Johanna gillar detta.
  10. nollbit

nollbit Medlem

Detta köper jag helt och hållet. Relevant här (och detta glömde jag skriva, sorry) var att Norwegian tydligen ville ha tillbaka dem 9 timmar senare, så de spenderade tre timmar på hotellet.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!