Dreamlinereländet för Norwegian verkar aldrig ta slut

Diskussion i 'Övriga nordiska flygbolag' startad av Valley, 21 Oktober 2013.

  1. Aurora

    Aurora Guest

    It has reached norwegian media: VG Direkte: Nyhetsdøgnet
     
    henke12 gillar detta.
  2. henke12

    henke12 Medlem

    Ort:
    STO
    Land:
    Sverige Sverige
    Då räcker det att du är där till 19 :)
     
  3. AX22100

    AX22100 Medlem

    Land:
    Finland Finland
    Angående 261/2004 så är det klart att man ska försöka söka ersättning, men ha inte för höga förväntningar. Fick avslag då tekniska problem ansågs vara en extraordinär omständighet. Hoppas på att flygvärdinnorna kör på fri bar som kompensation igen, annars kan du ju fråga lite snällt ombord ifall de inte kan bjuda på det p.g.a. förseningen.
     
  4. seat56f

    seat56f Medlem

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Avslag från Norwegian? Du borde ha bra chanser om du driver det vidare...
     
    Rebel och ARNBER gillar detta.
  5. AX22100

    AX22100 Medlem

    Land:
    Finland Finland
    De hänvisade till Wallentin-Hermann caset angående 261/2004. Verkar lite konstig enligt mig då det fallet specifikt säger att flygbolaget inte automatiskt kan dra till med extraordinära omständigheter om det är ett tekniskt problem.
     
  6. Johanna

    Johanna Medlem

    Undra hur många som flyger Norwegian som har koll på 261/2014. Jag hade inte det innan jag började hänga här.
     
    agehall gillar detta.
  7. Har det kommit någon uppdatering av reglerna i 2014?
     
  8. Nemo

    Nemo Medlem

    Ort:
    Uppsala
    Land:
    Sverige Sverige
    CURIA - Documents
    "Mot denna bakgrund beslutar domstolen (fjärde avdelningen) följande:
    1) Artikel 5.3 i Europaparlamentets och rådets förordning (EG) nr 261/2004 av den 11 februari 2004 om fastställande av gemensamma regler om kompensation och assistans till passagerare vid nekad ombordstigning och inställda eller kraftigt försenade flygningar och om upphävande av förordning (EEG) nr 295/91 ska tolkas på ett sådant sätt att ett tekniskt problem med ett flygplan, som leder till att en flygning ställs in, inte omfattas av begreppet ”extraordinära omständigheter”, i den mening som avses i denna bestämmelse, såvida detta problem inte uppkommit till följd av händelser som, till sin art eller sitt ursprung, faller utanför det berörda lufttrafikföretagets normala verksamhet och som ligger utanför dess faktiska kontroll. Konventionen om vissa enhetliga regler för internationella lufttransporter, som ingicks i Montreal den 28 maj 1999, är inte avgörande för tolkningen av de skäl för undantag från kompensationsskyldigheten som avses i artikel 5.3 i förordning nr 261/2004
    ."
     
    palmen och agehall gillar detta.
  9. Johanna

    Johanna Medlem

    Den är lite hemlig det är därför inte så många vet om den. I praktiken är det bara jag som vet om den. Alla andra kör efter 2004 men frågan är hur många som vet om även den från 2004.
     
    El0, johhenrik, agehall och 2 andra gillar detta.
  10. AX22100

    AX22100 Medlem

    Land:
    Finland Finland
    Om jag har tolkat allt rätt så har jag i teorin en rimlig chans att driva vidare? I praktiken är det ju en helt annan sak då det är Norwegian vi pratar om.
     

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
×
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!
×