Dreamlinereländet för Norwegian verkar aldrig ta slut

Diskussion i 'Övriga nordiska flygbolag' startad av Valley, 21 Oktober 2013.

1. Trox

Trox Medlem

Direktrapport när Norwegian är inblandat lär ha en fördröjning på 10 timmar.

henrik l, joemume och Nemo gillar detta.
  2. Nemo

Nemo Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Edit: 20min12sek in i programmet till 21min55sek. Inslag i Lunchekot och dess avsnitt Ekonomiekot. Finns nu till åhörande och nedladdning.

SAS404 gillar detta.
  3. Golfkillen

Golfkillen Medlem

Intressant, flygbolaget är på krigsstigen... Borde inte detta få människor att inte boka? Inte bara det att Norwegian inte vill betala vad de borde, de stämmer också din advokat om du går till tingsrätten.

Advokaten anmäls till Advokatsamfundet - DN.SE

4. SAS404

SAS404 Medlem

Wow! Norwegian fortsätter och vägrar ge upp. Varför gör man så här? Är det inte bättre att betala det man borde och sedan kräva tillbaka pengarna från Boeing?

5. miknil

miknil Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Finns väl en risk att Boeing har en större samling jurister än Norwegian som kan göra livet svårt för dem.

6. SAS404

SAS404 Medlem

Ja men Boeing vill väl även sälja flygplan, hur många har inte Norwegian som stående? Borde gå att hota med det om inte annat.

7. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Norwegian har inget att sätta emot Boeing utan att dra dem inför rätten. Och detta skulle behöva ske i USA, vilket kan kosta Norwegian precis hur mycket som helst. Och utgången är högst oviss.

8. Nemo

Nemo Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag gissar att följande EU-domslut tas upp.
    http://curia.europa.eu/jcms/upload/docs/application/pdf/2009-03/cp080100sv.pdf
    C-549/07
    CURIA - Documents
    C-396/06
    Norwegian har ju uppenbarligen en hel del erfarenhet av inställda Dream(on)liner, så de borde därför rimligen redan ha haft reservplan redo.

9. 011430121

011430121 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Norwegian verkar lägga över på att det inte var dom som flög flygningen till BKK utan det var något av de inhyrda bolagen.

10. AABack2ARN

AABack2ARN Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Suck! Det är inte ofta jag försvarar advokater men denna gång hoppas jag Norwegian får ordentligt stryk inklusive deras försök att påverka advokatsamfundet.

joemume gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!