agehall
Medlem
Haha vad skönt odramatiskt, jahaps!
Precis min tanke. Anar lite av det Stefan Sandström antydde - "Skit också, jag ville ju hem och sova. *shurg*"
Haha vad skönt odramatiskt, jahaps!
Grattis, då har du tillgång till inte bara flygmaskin, utan även en tidsmaskin! ;-)Jag har 907 flighter och var med om min första goaround den 12 juli i år när vi kom med SK från ORD.
Grattis, då har du tillgång till inte bara flygmaskin, utan även en tidsmaskin! ;-)
Grattis, då har du tillgång till inte bara flygmaskin, utan även en tidsmaskin! ;-)
Byter namn på diskussionstråden för att bättre visa vad den handlar om. Tror inte vi ska nedvärdera oerfarna resenärer och deras upplevelser, är nog väldigt dramatiskt med go-around om man inte ens vet vad det innebär.
Tror inte vi ska nedvärdera oerfarna resenärer och deras upplevelser, är nog väldigt dramatiskt med go-around om man inte ens vet vad det innebär.
Om man bortser från Sigges upplevelse och att 737:an på bilden var en Dreamliner tycker jag att det är lite mer intressant och märkligt vad informationschefen säger.
Kan någon som har mer insikt i rutinerna reda ut detta. På widebody ska som jag förstår det alla utgångar bemannas i samband med taxi, start och landning. Antagligen för att underlätta för eventuell evakuering. I det här fallet fick alltså inte landningen genomföras eftersom flight deck inte hade fått någon bekräftelse på att så var fallet.
På informationschefens uttalande låter det dock som att skaderisken för kabinbesättning och passagerade om någon rör sig i mittengången(gångarna) var orsaken. Bör inte denna risk då öka om man istället väljer en go around?