Senaste nytt

Dr. Miles, palmen, Palazzi testar Turkish Airline Business class inom Europa

Dr. Miles

Expert
Jag har kommit till flygplatsen.
Det var säkerhetskontroll vid entrén av flygplatsen.
2013-02-02_09-39-47_499.jpg

Det är lång kö för Business class check in.
Tyvärr online check in fungerade inte så får jag stå i kön.
2013-02-02_09-46-52_186.jpg
 
Last edited:

Dr. Miles

Expert
Den här Business class check in måste förbättras rejält. Det är alldeles för få check in counters som är öppna mot antalet Business class passagerare som anländer.
 

Palazzi

Medlem
Jag har kommit till flygplatsen.
Det var säkerhetskontroll vid entrén av flygplatsen.

Det är lång kö för Business class check in.
Tyvärr online check in fungerade inte så får jag stå i kön.

Jag skapade en egen kö där det var tomt ^^

Ingen Wide Body för oss idag Dr.Miles. Jag skulle tippa på A321-232
 

Palazzi

Medlem
Bekräftad "negradering" till A321... Bara 08.50-flygningen som fick WB idag. Ser att statistiken för att få en WB är ganska dåliga 13.00 också.

Klagar dock inte då jag har det ganska bra i loungen. Spejar efter en doktor i vit rock.... Borde vara lätt att se
 

Dr. Miles

Expert
Nu har jag flyttat mig till Economy class check in för London flighten. Här är avsevärt midre kö än Business class check in.

Problemet med Business class check in är att London flighten är samma kö som flighterna till USA och Israel.
Det finns några flighter till USA som avgår nära varandra därför kön är lång och det går långsamt pga extra kontroll.

Vid Economy check in fick jag några frågor om mitt pass och visum. Som japansk medborgare måste man visa utresebilett från Storbritannien för att kunna checka in. (Storbritannien är inte med på Schengen)
Manlig Turkish Airlines personal ville se mitt legitimation från Sverige också. Han gick till sina kollegor och pratade om mitt pass och legitimation. Till slut sa han att det är okej. Det känns mycket omständigt.
 

Dr. Miles

Expert
Jag är vid passportkontroll.
Mindre kö på Passport Control 2 än på Passport control 1.
 

Attachments

  • 2013-02-02_10-22-13_77.jpg
    2013-02-02_10-22-13_77.jpg
    115,3 KB · Visningar: 1 057
Toppen