Senaste nytt

DoubleTree by Hilton Phuket Banthai Resort i Patong, har någon testat?

Undrar om det är någon som besökt Double Tree by Hilton Phuket Banthai i Patong och kan dela med sig sina erfarenheter om hotellet och området. Ser fint ut på bilderna, men är skeptisk till Patong som ort (fördom kanske). Är stranden bra? Har hotellet några specifika HDD fördelar?
 

MartinH

Medlem
Undrar om det är någon som besökt Double Tree by Hilton Phuket Banthai i Patong och kan dela med sig sina erfarenheter om hotellet och området. Ser fint ut på bilderna, men är skeptisk till Patong som ort (fördom kanske). Är stranden bra? Har hotellet några specifika HDD fördelar?
Har inte bott på hotellet och bara bott i Patong en gång. Stranden tyckte jag var bra, inte lika fin som Kamala Beach vilket är det jag har att jämföra med i Phuket (och skitstranden där Radisson låg för många år sen). Hotellet tyckte jag verkade ligga bra till, så nära stranden som hotell i Patong kan komma, lagom långt bort till det värsta stöket på Bangla Road.
Doubletree Patong är riktigt billigt nu. Innan corona låg det väl på minst 800 kr. För nån månad sen kostade det 1275++ THB för okt-dec, nu är det nere på 1105++ THB, eller 10000 poäng. Jul-nyår 2,5 x dyrare, men går att komma ner bra i pris om man startar bokningen tidigt i dec...fast corona :(
 

malmokalle

Medlem
Visa bifogad bild 116773 Visa bifogad bild 116774 Visa bifogad bild 116777 Visa bifogad bild 116775
Undrar om det är någon som besökt Double Tree by Hilton Phuket Banthai i Patong och kan dela med sig sina erfarenheter om hotellet och området. Ser fint ut på bilderna, men är skeptisk till Patong som ort (fördom kanske). Är stranden bra? Har hotellet några specifika HDD fördelar?

Var i Patong första gången 2000 och för sista gången 2019, och däremellan 15 gånger i Thailand, varav 5-6 i Patong. Stället har blivit allt galnare för varje år och är totalt överbefolkat av turister, fast kanske inte i år förstås. Sista resan räddades av ett bra hotel, nämligen Amari - Phuket. Det ligger i närheten av Hilton, men på bergsluttningen. Vi bodde högst upp i ett Club-room med egen pool och restaurang. En Buggy ner till receptionen och sen 10 minuters promenad så är man i Patong. Stranden i Patong är väl så där enligt mig och Bangla medför allvarlig risk för tinnitus. Men den största nackdelen är att alla Thai är så enormt trötta på turister, och det märks!

1.JPG

2.JPG

3.JPG

4.JPG
 
Last edited:
@malmokalle, härliga foton, längtar så efter detta!
Du som har så mycket Thailand erfarenhet, vilka är dina bästa hotelltips och ställen med bra bad o strand? Ellerhotell med bra pool område (behöver inte vara tjockt med turister ;))
 
Toppen