Senaste nytt

Doktor avlägsnad från plan med våld pga överbokning.

Ricci

Medlem
Att ni orkar hålla på med paragrafrytteriet.
När jag i inlägg 86 postade en Tv intervju med Uniteds CEO där han klart och tydligt säger att passageraren har inte gjort något fel, så borde det vara klart som korvspad att han inte gjorde fel i att vägra gå av planet.

Vi kan väl diskutera nåt som är mer relevant och som många av oss på BC råkar ha nämligen ett guldkort.

Tänk er om jag suttit i Doktorns stol utan att ha Star Alliance Guldkortet registrerat (som jag ibland medvetet gör för att efterregistrera till olika Bonusprogram)

Hur stor skitstövel är jag egentligen i era ögon om jag hade grävt fram det ur plånboken och sagt. NI FÅR NOG LETA VIDARE!!
Hört om Damage Control?
Att UA pudlar är bra då de inte sköt saken bra, dock kommer de lida med om de anställda i fortsättningen kanske inte vågar eller kommer att bry sig att säga till personer som kommer vara en säkerhetsrisk.
I sann USA anda kommer du få du ett 500sidors dokument som du behöver skriva under innan du går på planet :rolleyes:
 

johansch

Medlem
Jag vet inte jag.

Obs: det följande är en hypotes, ingen anklagelse:

Jag tyckte allra först att personen som blev avvisad (på ett extremt och kanske/antagligen onödigt bryskt vis av totalt inkompetent polis) verkade ganska "borta", även innan misshandeln. Om han har jobbat i USA som läkare i mer än tio år borde han vara betydligt bättre än detta på att uttrycka och kontrollera sina handlingar.

Nu får vi veta att den här passageraren/doktorn har blivit fälld för att ge ut narkotiska preparat utan korrekt medicinsk anledning. Plötsligt faller bitarna på plats; ifall doktorn själv missbrukade narkotiska preparat blir det här fallet plötsligt sannolikt.

Det skulla kunna vara en kollision av tre faktorer:

1: Idiotisk hantering från flygbolagets personal
2: Idiotisk hantering från flygplatsens poliser
3: En knarkande passagerare/läkare som agerar irrationellt.

En perfekt storm, typ.

(Tänk kombinatoriskt.)
 

Jönsson

Medlem
Personen i fråga agerade sannerligen inte som en nykter intellektuell person. Psykiatrisk diagnos eller påverkad? Med det sagt så ska alla behandlas lika av flygbolaget oavsett.
 

thh

Medlem
Att ni orkar hålla på med paragrafrytteriet.
När jag i inlägg 86 postade en Tv intervju med Uniteds CEO där han klart och tydligt säger att passageraren har inte gjort något fel, så borde det vara klart som korvspad att han inte gjorde fel i att vägra gå av planet.

Vi kan väl diskutera nåt som är mer relevant och som många av oss på BC råkar ha nämligen ett guldkort.

Tänk er om jag suttit i Doktorns stol utan att ha Star Alliance Guldkortet registrerat (som jag ibland medvetet gör för att efterregistrera till olika Bonusprogram)

Hur stor skitstövel är jag egentligen i era ögon om jag hade grävt fram det ur plånboken och sagt. NI FÅR NOG LETA VIDARE!!

UAs chef kommer inte säga något som får det att verka som om de skyller på personen som fått en offerroll just nu, det är inte entydigt med att det är rätt.

Om du har en *g som du inte registrerat får du nog en förklaring av personalen hur man lägger in det medan du väntar på nästa plan.
 

E.K

Medlem
Nu var det ju inte så att doktorn skulle flyga från Chicago till sin byhåla, vad det nu hette utan han kom från Kalifornien och mellanlandade.

Kan han verkligen haft sån otur att alla andra har checkat in online så fort det öppnats och han själv har checkat in vid disk på flygplatsen.
Hur doktorn än gjorde så ha han garanterat varit incheckad 6 timmar innan flyget till byhålan avgick.

United passenger dragged off flight will file lawsuit, lawyer says - CNN.com
 

JonW

Medlem
Det blir kanske att planet blir stående på marken tills personen känner sig manad att lämna planet.
Sedan blir förseningskostnaderna kopplat till personen som inte gick av...dvs stämningar från både flygbolag och av medpassagerare.
...eller också väljer man att undvika förseningar genom att köra iväg planet med just dom som regelenligt boardat detsamma som dess passagerare.
Och hanterar dom som fått vänta i gaten på annat sätt.
 

ZZZebra

Medlem
Har kapten känt att denna passagerare kan bli en säkerhetsrisk under en kommande flygning så har kaptenen rätt att neka personen att flyga med.

Du tar upp säkerhetsaspekten i nästan varje inlägg du skriver och det gäller självklart generellt. Men i detta fall är det ju ingen som påstått att någon av passagerarna utgjort någon säkerhetsrisk. Så det är helt ovidkommande för detta fall hur många gånger det än upprepas. Tvärtom säger ju United nu att "First, we are committing that United will not ask law enforcement officers to remove passengers from our flights unless it is a matter of safety and security".

Personen i fråga agerade sannerligen inte som en nykter intellektuell person. Psykiatrisk diagnos eller påverkad?

Har man en hjärnskakning, bruten näsa och två utslagna tänder så är de allra flesta i rejält chocktillstånd. Då kan man framstå som både onykter, sjuk, vimsig och instabil.

jo, det kom en till video igår eller idag som visar samtalet innan.

Var och en får ju bedöma själva, filmen finns bland annat här: Wife of United Airlines Passenger 'Visibly Upset'

Passagerarna bakom har filmat diskussionen. Kommentatorerna i media verkar samstämmiga om att Oscar Munoz (Uniteds VD) uttalande att doktorn var "belligerent" (aggressiv) inte stämmer. Flera vittnen på planet stöder detta och att skrikandet började när de började använda våld för att få av honom, det var tydligen då han slog i ett armstöd rejält som ledde till hans skador.
 

Agö

Medlem
United har nu reviderat sin policy ang. bumpning av passagerare till förmån för besättningsmedlemmar enligt ett läckt dokument. Framöver kan man således sitta säkert om man väl boardat...

"Effective immediately, a passenger cannot be removed to accommodate a United crew member unless it's essential for the crew member to make the flight in order to work another flight, AND the crew member arrives at least 60 minutes before the doors close."

United Changes Policy for Overbooking and Removing Passengers | TMZ.com
 
Toppen