Senaste nytt

Diverse frågor om Singapore Airlines & The Private Room

squeezen

Medlem
Jeg skal snart til Singapore med min sønn og vi skal fly SQ F fra SIN til CGK. Jeg planlegger å sjekke inn 1 eller kanskje 2 dager før avgang. Det er masse å gjøre på flyplassen airside. De har gratis kino med ganske bra filmer og utendørs svømmebasseng. Så vi bruker en del tid der samt koser oss på The Private Room. Jeg har bodd i Singapore i 3 år så har sett det meste. Eneste man må tenke på i Singapore er at når man først har sjekket inn og gått gjennom immigration kan du ikke gå ut av flyplassen igjen. Det medfører automatisk arrestasjon og straffene ligger vel på ca 2-3 måneder i fengsel har jeg lest.
swimming poolen, är det den som tillhör hotellet du menar?
 

P-L

Medlem
Hej igen,

Finns det någon First Class-support man kan kontakta för speciella önskemål eller är det vanligt kontaktformulär på hemsidan som gäller?
 

RonnieK

Medlem
Finns en bagagetjänst inne i terminalen också där man kan lämna handbagage men ej laptopdator
Vill bara tillägga att förutom dator får bagaget ej innehålla Ipad, läsplatta eller dylikt. Vi råkade göra misstaget att ha alla dessa i våra rullväskor så det vara bara att kuska runt med väskorna på stan hela dagen (mindre kul).

Och angående transit-hotell - dessa bör bokas i förväg. Vi tänkte ta in på ett av dessa och sova några timmar men det var tvärfullt. Hur kul det än verkar på förhand att spendera en hel dag i Singapore så är man ofta (som någon påpekade innan i tråden) lagom kaxig när man landar mitt i natten svensk tid, om man inte sovit en hel del på flyget förstås.
 

danielhog

Medlem
Vill bara tillägga att förutom dator får bagaget ej innehålla Ipad, läsplatta eller dylikt. Vi råkade göra misstaget att ha alla dessa i våra rullväskor så det vara bara att kuska runt med väskorna på stan hela dagen (mindre kul).

Och angående transit-hotell - dessa bör bokas i förväg. Vi tänkte ta in på ett av dessa och sova några timmar men det var tvärfullt. Hur kul det än verkar på förhand att spendera en hel dag i Singapore så är man ofta (som någon påpekade innan i tråden) lagom kaxig när man landar mitt i natten svensk tid, om man inte sovit en hel del på flyget förstås.
Gick det inte att ta ut elektroniken och lämna resten?
 
Toppen