Senaste nytt

Diverse frågor om Singapore Airlines & The Private Room

Canadien

Medlem
Super, vet du om den ligger nära private room?
Inte jättelångt, kanske 4 min promenad. Jag frågade sedan på utfärden vid First Class checkin om de kunde hämta upp den åt mig och leverera till Private Room men det gick inte tyvärr, så man fick knalla dit först.
 
Jeg skal snart til Singapore med min sønn og vi skal fly SQ F fra SIN til CGK. Jeg planlegger å sjekke inn 1 eller kanskje 2 dager før avgang. Det er masse å gjøre på flyplassen airside. De har gratis kino med ganske bra filmer og utendørs svømmebasseng. Så vi bruker en del tid der samt koser oss på The Private Room. Jeg har bodd i Singapore i 3 år så har sett det meste. Eneste man må tenke på i Singapore er at når man først har sjekket inn og gått gjennom immigration kan du ikke gå ut av flyplassen igjen. Det medfører automatisk arrestasjon og straffene ligger vel på ca 2-3 måneder i fengsel har jeg lest.
 

Tonton

Medlem
Bra tråd!

Jag har en resa som går:
CPH-SIN - SQ F - landar 06:20
SIN-ICN - SQ C - avgår 00:10

1. Kommer jag in I Private Room vid ankomst?
2. Kan jag ta mig in på stan, och sedan åka tillbaka på kvällen och ta mig in i the Private room?

Vidare ska det sägas att det inte säljs någon F på SIN-ICN, om det nu gör någon skillnad.
 

DanielKif

Medlem
Perfekt - kort och koncist - exakt det svar jag ville ha!
Längre svar inkl tips.
Det finns gratis city tours du kan ta. Anmälningsdisken finns vid informationen. Du bör se den ganska tydligt. Det är bra skyltat. Om du vill följa med på en sådan tour så gå dit det första du gör och anmäl intresse.

Om du passerar rulltrappan upp till loungen och går 200-300 meter så finns en bagageinlämning som jag rekommenderar du använder så slipper du släpa med dig bagage. Kostar ca 100:- per väska.
Dit får du nog fråga dig fram. Är lite undangömt.

Efter detta är avklarat så gå till loungen för frukost nr 2. Duscha kan du göra när du är tillbaka från din tur in till staden då du garanterat kommer svettas där.
 

MrDollar

Medlem
Jag tänkte ställa exakt samma fråga :)
Tack @DanielKif för dom bra svaren!
Bra tråd!

Jag har en resa som går:
CPH-SIN - SQ F - landar 06:20
SIN-ICN - SQ C - avgår 00:10

1. Kommer jag in I Private Room vid ankomst?
2. Kan jag ta mig in på stan, och sedan åka tillbaka på kvällen och ta mig in i the Private room?

Vidare ska det sägas att det inte säljs någon F på SIN-ICN, om det nu gör någon skillnad.
 

Canadien

Medlem
För att lämna handbagage på Changi

Gå vänster efter rulltrappan ner från loungen och ta dig till där du har Food Street ovanför till vänster. Mitt emot denna ligger Luvenus och Maison de Chronos

P_20180602_203806.jpg



P_20180602_203756.jpg


Mellan dessa finns toaletter och bagageinlämning

SmartSelect_20190208-215338_Gmail.jpg
 

palmen

Moderator
Räkna inte med att du kan lämna handbagaget i The Private Room medans du åker in till stan

Inte? Jonas C skrev att det gick.

Finns en bagagetjänst inne i terminalen också där man kan lämna handbagage men ej laptopdator

Super, vet du om den ligger nära private room?

Inte jättelångt, kanske 4 min promenad. Jag frågade sedan på utfärden vid First Class checkin om de kunde hämta upp den åt mig och leverera till Private Room men det gick inte tyvärr, så man fick knalla dit först.
När jag var där i somras så var det Big no no på att lämna bagage i The Private Room. De har ingen bagage service och man kan inte lämna sitt handbagage där.
 
  • Gilla
Reactions: P-L
Toppen