Senaste nytt

Diverse frågor kring Lufthansa First

jerixon

Medlem
Jag har 2 timmar transit i Frankfurt på vägen till NYC.
Antar att jag bör skynda över till FCT utan stop någon stans, då jag endå inte har så lång tid på mig.
Hade gärna hunnit med en Schnitzel och lite bubbel :)

Finns de som lyckats ta en taxi från ankomst till FCT, men krävs rejält med dricks då.
 

JohnnyWilde

Medlem
Jag har 2 timmar transit i Frankfurt på vägen till NYC.
Antar att jag bör skynda över till FCT utan stop någon stans, då jag endå inte har så lång tid på mig.
Hade gärna hunnit med en Schnitzel och lite bubbel :)
Överväg att nöja dig med FCL då utbudet är nästan lika utmärkt och definitivt tillräckligt för två timmar.
Ta med dig en käpp hemifrån och halta betänkligt när du äntrar loungen så löser sig nog biltransporten också
 

JohanA

Medlem
Jag har 2 timmar transit i Frankfurt på vägen till NYC.
Antar att jag bör skynda över till FCT utan stop någon stans, då jag endå inte har så lång tid på mig.
Hade gärna hunnit med en Schnitzel och lite bubbel :)
Gå till FCL. Ingen anledning att gå till FCT. Bilfärden från FCT till Z är ändå kort.
 

jerixon

Medlem
Ja det kan vara så att jag får göra det då jag inte gärna stressar.
Får jag till bokning med F hem från IAH till Frankfurt har jag för mig att man får FCT även på hemresan om nästa flight från FRA sker med LH?
Det jag inte får riktigt klart för mig dock är om man får tillgång till FCL/FCT om man flyger vidare med SAS till CPH?

Överväg att nöja dig med FCL då utbudet är nästan lika utmärkt och definitivt tillräckligt för två timmar.
Ta med dig en käpp hemifrån och halta betänkligt när du äntrar loungen så löser sig nog biltransporten också
 

JohanA

Medlem
FCT får man vara tillgång till om avgående flight är med LH Group.

FCL får man tillgång till om avgående flight är med *A.
 

JohnnyWilde

Medlem
Ja det kan vara så att jag får göra det då jag inte gärna stressar.
Får jag till bokning med F hem från IAH till Frankfurt har jag för mig att man får FCT även på hemresan om nästa flight från FRA sker med LH?
Det jag inte får riktigt klart för mig dock är om man får tillgång till FCL/FCT om man flyger vidare med SAS till CPH?
Det är korrekt att du har tillgång till FCL vid ankomst när du ansluter till LH.
 

jerixon

Medlem
Okej då blir det varje fall 2 riktigt bra lounger som ska avverkas.
Får inte bada just nu pga operation endå och röker inte, så de två delarna lockar inte mig lika mkt som det gör andra :)
 
Toppen