Senaste nytt

Diverse frågor kring Lufthansa First

Falcon71

Medlem
planen för dom är väl att äta gott och sen sova - dom har 2X infant med sig dessutom så nån större whiskey-provning är det inte tal om, sen såklart + med härlig lounge där dom kan vila kanske bada lite med dom små - på seat-map ser jag att det är endast på jumbon som par-sätet finns kvar att boka så det kanske är trevligare - men annars om upplevelsen ombord är den samma så får jag väl bara hoppas att nån av dom finns kvar att boka när tallin öppnar imorgon - tack för hjälpen
 

flum

Medlem
Jag planerar att tappa oskulden till First i Mars eller April. Ett par snabba frågor. Jag ser att det inte finns platser em en månad eller två. Stäpps dessa som regel 2-3 veckor innan? Kan jag åka ned till FRA en torsdag kväll och sedan fortsätta med First till tex HND och BKK dagen efter? Att hänga i FCT en halv dag lockar. Kommer man i så fall även in på FCT kvällen innan? Hämtning med bil även kvällen innan? En liknande resa för barnen planeras i Augusti. Poängrabatt för barn när man bokar First (9 och 12). Svårt att hitta tre platser i First? Bättre med annat bolag?

Om det är fel tråd för detta vänligen säg till.
Din fråga är lite otydlig men jag tolkar det som om du vill boka båda resorna för Eurobonuspoäng(om du tänkt betala för någon av resorna eller tänkt använda annat program för poängbokning stämmer kanske inte mina svar.
- platser i F släpps tidigast två veckor innan (ibland senare)
- du kommer inte in i FCT/FCL dagen innan men boka en sådan routing går bra.
- Hitta tre platser i Lufthansa F för eurobonuspoäng tror jag blir riktigt riktigt svårt.
 

kaktusen

Medlem
Tack för svar. Båda resorna ska bokas med poäng från Eurobonus. Jag har även ett par AMEX 241 som kan användas. En resa åker jag ensam och ska egentligen bara njuta av det goda livet i First, bo på hotell några dagar och sedan åka tillbaka. Den andra resan ska barnen med. Trevligt om det kan bli First med hämtning av bil men kidsen överlever nog F med annat bolag.
 
Last edited:

kaktusen

Medlem
Ytterligare en fråga. Om jag landar FRA från HND en eftermiddag/kväll, kan jag då njuta av FCT vid ankomst? När jag åker vidare nästa dag till ARN med Luftwaffe kan jag även då njuta av FCT innan avgång?
 

JohanA

Medlem
Ytterligare en fråga. Om jag landar FRA från HND en eftermiddag/kväll, kan jag då njuta av FCT vid ankomst? När jag åker vidare nästa dag till ARN med Luftwaffe kan jag även då njuta av FCT innan avgång?
Nej du kan inte använda FCT som arrival lounge. Däremot kan du använda FCL samma dag som ankomst. Dagen efter kommer du bara in i businessloungen (såvida du inte är *G).
 
Kommer man i så fall även in på FCT kvällen innan?
Nej, bara samma dag

Ytterligare en fråga. Om jag landar FRA från HND en eftermiddag/kväll, kan jag då njuta av FCT vid ankomst? När jag åker vidare nästa dag till ARN med Luftwaffe kan jag även då njuta av FCT innan avgång?

Nej du kan inte använda FCT som arrival lounge. Däremot kan du använda FCL samma dag som ankomst. Dagen efter kommer du bara in i businessloungen (såvida du inte är *G).
Jo, det går utmärkt att använda FCT som arrival lounge, men bara om du har en connection flight samma dag ut från FRA med Lufthansa. Så boka sista flighten till ARN på kvällen så är du safe :)
 
Last edited:
Toppen