Senaste nytt

Diverse frågor kring Lufthansa First

MartinH

Medlem
Det kan inte vara så att SAS tagit bort möjligheten att boka F eller dragit ner på det ett absolut minimum? Känns om letar man Star Alliance-biljetter så finns det knappt något jmf med de andra bolagens tillgång.
Förutom Lufthansa F, vad tänker du på? Folk bokar ANA F med Eurobonus hela tiden. "Ingen" kan boka Singapore F, eller Swiss F för den delen. Vill du testa din teori med nya Thai F så är det bara att ringa och rapportera här. Sen finns det väl ingen mer (realistisk) F?
 

CJR

Medlem
När jag flög LH424 från MUC till BOS härom dagen skulle nedan två champagner finnas ombord enl menykortet.

upload_2022-5-9_14-13-27.png


Det började med Pommery och några timmar in på flygningen bad jag om Rosé-skumpan. Flygvärdinnan rynkade då på pannan och undrade vilken det var varpå jag pekade ut den i menykortet. Några sekunders osäkerhet/tveksamhet uppstod och sedan svarade hon att flaskan inte var tillgänglig. Det gjorde mig en aning förvånad och besviken. En sådan butelj kostar närmare 3000 SEK och säg att det bara var jag som efterfrågade den. Då kanske de helt enkelt inte vill öppna en sådan flaska?

När Pommery var slut kom de in med nedan flsaka som inte fanns med på menyn. Den kompenserade en del för att jag inte fick 2004 Alexandra Rosé : )

DSC_0407.JPG
 

Tonton

Medlem
När jag flög LH424 från MUC till BOS härom dagen skulle nedan två champagner finnas ombord enl menykortet.

Visa bifogad bild 129048

Det började med Pommery och några timmar in på flygningen bad jag om Rosé-skumpan. Flygvärdinnan rynkade då på pannan och undrade vilken det var varpå jag pekade ut den i menykortet. Några sekunders osäkerhet/tveksamhet uppstod och sedan svarade hon att flaskan inte var tillgänglig. Det gjorde mig en aning förvånad och besviken. En sådan butelj kostar närmare 3000 SEK och säg att det bara var jag som efterfrågade den. Då kanske de helt enkelt inte vill öppna en sådan flaska?

När Pommery var slut kom de in med nedan flsaka som inte fanns med på menyn. Den kompenserade en del för att jag inte fick 2004 Alexandra Rosé : )

Visa bifogad bild 129049

Exakt samma sak när jag flög i Oktober. Förstår verkligen inte varför.
 
När jag flög LH424 från MUC till BOS härom dagen skulle nedan två champagner finnas ombord enl menykortet.

Visa bifogad bild 129048

Det började med Pommery och några timmar in på flygningen bad jag om Rosé-skumpan. Flygvärdinnan rynkade då på pannan och undrade vilken det var varpå jag pekade ut den i menykortet. Några sekunders osäkerhet/tveksamhet uppstod och sedan svarade hon att flaskan inte var tillgänglig. Det gjorde mig en aning förvånad och besviken. En sådan butelj kostar närmare 3000 SEK och säg att det bara var jag som efterfrågade den. Då kanske de helt enkelt inte vill öppna en sådan flaska?

När Pommery var slut kom de in med nedan flsaka som inte fanns med på menyn. Den kompenserade en del för att jag inte fick 2004 Alexandra Rosé : )

Visa bifogad bild 129049
LH har inte alltid haft rätt champagner i First, när jag har åkt.
 

Abbs

Medlem
När jag flög LH424 från MUC till BOS härom dagen skulle nedan två champagner finnas ombord enl menykortet.

Visa bifogad bild 129048

Det började med Pommery och några timmar in på flygningen bad jag om Rosé-skumpan. Flygvärdinnan rynkade då på pannan och undrade vilken det var varpå jag pekade ut den i menykortet. Några sekunders osäkerhet/tveksamhet uppstod och sedan svarade hon att flaskan inte var tillgänglig. Det gjorde mig en aning förvånad och besviken. En sådan butelj kostar närmare 3000 SEK och säg att det bara var jag som efterfrågade den. Då kanske de helt enkelt inte vill öppna en sådan flaska?

När Pommery var slut kom de in med nedan flsaka som inte fanns med på menyn. Den kompenserade en del för att jag inte fick 2004 Alexandra Rosé : )

Visa bifogad bild 129049
Kan ju säga att Alexandra Rosé inte är så poppis bland resenärerna och nekas till förmån för Pommery eller dylikt.

Har 100% framgång (2 av 2 flygningar med Rosé) på att få hela flaskan själv :)
6C096860-69CF-4E6F-8070-96ACF302A3C9.jpeg
 

Jannes

Medlem
Lufthansa skall återaktivera ytterligare 5 st A340-600, och kommer basera dem i Frankfurt. Aktiv flotta med första klass kommer alltså under 2023 öka ganska rejält med både fler A340, men även i och med återtåget av LH A380.

Min sommarbokning med en LH 747-400 ändrades till en A340, men såg sedan att det bara var -300 vilket inte hjälper. Hoppas på att det ändras ännu en gång till 747-8 eller A340-600.
 
Toppen