Senaste nytt

Diverse frågor kring Lufthansa First

matado

Medlem
Inget man kan förvänta sig när man uppgrader med points till First eller bokar Award i First, eller följer den lokala entreprenören inte "Not applicable on upgrades or award tickets."
 

Axxo

Medlem
Ringde precis SAS. Fick ett standard svar ang Frist..

Jag: Har du möjligheten att se över om det finns någon Frist till Mexico dom kommande 14/30 dagarna.
Sas: Nej, man måste söka dag för dag.
Jag: Ok, har du möjlighet att kolla om det finns dom här "datumen".
Sas: 1 sek senare, jag har kollat varje dag fram till 4 november..
Jag: Du alltså sökt dag för dag dom kommande två veckorna på mindre än 1 sekund?
SAS: Ja...
...
Jag: När bokade du senast någon på First?
Sas: Kommer inte ihåg, väldigt längesedan...
 

Tonton

Medlem
Ringde precis SAS. Fick ett standard svar ang Frist..

Jag: Har du möjligheten att se över om det finns någon Frist till Mexico dom kommande 14/30 dagarna.
Sas: Nej, man måste söka dag för dag.
Jag: Ok, har du möjlighet att kolla om det finns dom här "datumen".
Sas: 1 sek senare, jag har kollat varje dag fram till 4 november..
Jag: Du alltså sökt dag för dag dom kommande två veckorna på mindre än 1 sekund?
SAS: Ja...
...
Jag: När bokade du senast någon på First?
Sas: Kommer inte ihåg, väldigt längesedan...

Man får nog vara lite mer pedagogisk än sådär ifall man vill lyckas boka en LH F.
 

Doctor-X

Medlem
@Tonton jag har bokat business i början på november till CDMX. Har du några tips på hur man på ett pedagogiskt sätt kan boka om till First med Luftwaffe.

Skulle killgissa på att kolla United varje dag när det är 14/30 dagar kvar till avresa och hänga på låset när SAS öppnar sin kundtjänst kl 09:00 för att undvika kö (och ringa varje dag). Får du prata med någon som inte är så tillmötesgående hade jag kört HUACA direkt.
 

Axxo

Medlem
Man får nog vara lite mer pedagogisk än sådär ifall man vill lyckas boka en LH F.
Det spelar ingen roll hur pedagogisk man är då personen inte ville hjälpa till alls... När en sådan person svarar så är det bara att köra en HUACA.
Jag hade gjort min research på bland annat united och Awardfares så jag visste vilka datum jag själv kunde se. Har du några andra tips?
 

Mr Basic

Medlem
Ringde precis SAS. Fick ett standard svar ang Frist..

Jag: Har du möjligheten att se över om det finns någon Frist till Mexico dom kommande 14/30 dagarna.
Sas: Nej, man måste söka dag för dag.
Jag: Ok, har du möjlighet att kolla om det finns dom här "datumen".
Sas: 1 sek senare, jag har kollat varje dag fram till 4 november..
Jag: Du alltså sökt dag för dag dom kommande två veckorna på mindre än 1 sekund?
SAS: Ja...
...
Jag: När bokade du senast någon på First?
Sas: Kommer inte ihåg, väldigt längesedan...
Det gäller att andas djupt när man stöter på den här idiotin….:cool:
 

Senator

Moderator
Sidan med terms & conditions finns ju i alla fall uppe
https://www.lufthansa.com/se/en/limousine-service-terms-and-conditions

Ring First Class Hotline och se vad de säger. Har historiskt fått bra svar där.

Min erfarenhet är att First Class Hotline inte (tyvärr) är så insatta i lokala kampanjer (som detta är). Så jag skickade frågan till mina kontakter i Frösunda så vi kan få ett svar från gänget som betalar för detta lokalt :)

Spännande att invänta svar, ser att det står ”Service suspended until further notice” på hemsidan… men bra att veta när och om det går igång.

Jag har inte sätt den länken, kan du dela?

Lufthansa.com/se/en/limousine-service

Jag mailade lite med Lufthansagruppen i Frösunda och såhär kom vi fram till. Det är mina ord, men godkänt för publicering:

”Jag har frågat Lufthansagruppen lokalt och för tillfälle är tjänsten på paus. Det finns vilja att återuppta denna under rätta förutsättningar. Men som alla andra verksamheter så krävs det både resurser som kan se till att tjänsten levererar det den skall, men också tillräcklig stor efterfråga i marknaden samt destinationer man faktisk kan åka till. Som ni medlemmar vet, finns det begränsade destinationer Lufthansa flyger till för tillfälle med First som vi kan resa till”.
 
  • Gilla
Reactions: Alf

Lord

Medlem
Jag mailade lite med Lufthansagruppen i Frösunda och såhär kom vi fram till. Det är mina ord, men godkänt för publicering:

”Jag har frågat Lufthansagruppen lokalt och för tillfälle är tjänsten på paus. Det finns vilja att återuppta denna under rätta förutsättningar. Men som alla andra verksamheter så krävs det både resurser som kan se till att tjänsten levererar det den skall, men också tillräcklig stor efterfråga i marknaden samt destinationer man faktisk kan åka till. Som ni medlemmar vet, finns det begränsade destinationer Lufthansa flyger till för tillfälle med First som vi kan resa till”.
Stort tack för svar! Har EZE i december och BKK (med LX) i februari, så jag håller tummarna…
 

Axxo

Medlem
Det är sjukt svårt att hitta first biljetter till Mexico, har dock märkt att dom släpper en del First samma dag till och från Mexico.



Jag ska flyga GOT-FRA-MEX i business och undrar om jag kan boka en ny biljett i first när jag har en annan pågående awardresa på samma flight?

Exempel: Jag har redan påbörjat min resa och jag är i Frankfurt och jag har sett att det finns first biljetter från FRA till MEX på samma flight. Eftersom jag inte kan ändra min pågående resa så jag kan köpa en ny awardresa i First och sedan ”vaska” min business. Går detta? Måste jag i så fall gå ut från flygplatsen för att sedan checka in på nytt?
 
  • Gilla
Reactions: Gus
Toppen