Senaste nytt

Diverse frågor kring Lufthansa First

SimonXYZ

Medlem
Alltid rad 1 om möjligt. Möjlighet att titta framåt då i nosen.
Du sitter betydligt närmre andra personer på andra bolag i First än på rad 1 i en 747-8 hos Lufthansa. Absolut inget som stör mig när jag flyger åtminstone. Sitter du på rad 2 kommer du ju även relativt nära de i mitten.
Jag litar på dig @palmen! Jag har nu bytt till 1K.
 

palmen

Moderator
Jag litar på dig @palmen! Jag har nu bytt till 1K.
Enda negativa som jag ser det är att man inte har någon överblick i kabinen och ser vad som händer (om det nu är av intresse) då allt sker bakom ryggen på en.
De flesta i First håller sig ju väldigt mycket för sig själva så det ska nog mycket till om man störs av någon annan.
 

matado

Medlem
När brukar Lufthansa First Award blir tillgängliga för Eurobonus? Har kikat ett tag nu via Awardfares, och där dyker First awards ofta upp mindre än 24h innan avgång. Och en Eurobonus Award biljett får senast bokast om 24h innan avgång?
 

Senator

Moderator
Någon som vet om limousineservicen i Stockholm återuppstått? Har mejlat utan resultat.

Sidan med terms & conditions finns ju i alla fall uppe
https://www.lufthansa.com/se/en/limousine-service-terms-and-conditions

Ring First Class Hotline och se vad de säger. Har historiskt fått bra svar där.

Min erfarenhet är att First Class Hotline inte (tyvärr) är så insatta i lokala kampanjer (som detta är). Så jag skickade frågan till mina kontakter i Frösunda så vi kan få ett svar från gänget som betalar för detta lokalt :)
 

Lord

Medlem
Min erfarenhet är att First Class Hotline inte (tyvärr) är så insatta i lokala kampanjer (som detta är). Så jag skickade frågan till mina kontakter i Frösunda så vi kan få ett svar från gänget som betalar för detta lokalt :)
Spännande att invänta svar, ser att det står ”Service suspended until further notice” på hemsidan… men bra att veta när och om det går igång.
 
Toppen