Senaste nytt

Diverse frågor kring Lufthansa First

Glenn E

Medlem
Jag sitter nu på säte 1A LH första klass till Shanghai. Det är första gången på en betald biljett även om den var relativt billig.
Det är fullt!
Det är i princip aldrig fullt då man får till en bonusresa :)
Så bonusresa är nog bättre upplevelse exkluderat limo körningen jag fick till flygplatsen i Oslo.
Nu citrerar jag mig själv.
Jättebra service trots att det var fullt.
Kanske min bästa LH första klass flygning hittills :)
 

Matore

Medlem
Hur gör ni när ni frågar Tallin om tillgänglighet på en sträcka? Jag menar frågar ni bara ex FRA-MEX eller frågar ni alltid hela vägen ex ARN-FRA-MEX, eller både och? Kan det skilja i dessa fall pga married segments?
 

danielhog

Medlem
Hur gör ni när ni frågar Tallin om tillgänglighet på en sträcka? Jag menar frågar ni bara ex FRA-MEX eller frågar ni alltid hela vägen ex ARN-FRA-MEX, eller både och? Kan det skilja i dessa fall pga married segments?
Jag säger ”finns det förstaklass mellan Frankfurt och Mexiko?”
Just när det gäller first är min bild att det alltid är större förståelse från Tallin gällande både segmentssökning och liten omväg med något extra stopp.
 
Åkte Lufthansa first nyss och då var First överbokad.
De slutade med att två som betalt för sina biljetter (i augusti) blev nedgradera de till Business!

Någon som vet hur poängbiljetterna vi åkte på kan vara mer värda än betalda biljetter? Eller varför fick dem en downgrade och inte vi?
 

Canadien

Medlem
Åkte Lufthansa first nyss och då var First överbokad.
De slutade med att två som betalt för sina biljetter (i augusti) blev nedgradera de till Business!

Någon som vet hur poängbiljetterna vi åkte på kan vara mer värda än betalda biljetter? Eller varför fick dem en downgrade och inte vi?
Krävs nog lite mer information för att svara på detta, och det blir ändå gissningar.

Men star alliance status, LH flygmönster, var de de första som blev tillfrågade om att ta €1000 för nedgradering? Vad hade de betalat för resan, vad hade andra i F betalat (De som reste för cash). E t c...
 
Krävs nog lite mer information för att svara på detta, och det blir ändå gissningar.

Men star alliance status, LH flygmönster, var de de första som blev tillfrågade om att ta €1000 för nedgradering? Vad hade de betalat för resan, vad hade andra i F betalat (De som reste för cash). E t c...
Jag vet ju inte deras bakgrund.

Men de jag vet var att F-kabinen var full (överbokad). 5 pets reste på awardbiljetter, där en hade bokat inom 24-timmar!

Paret som blev drabbade hade köpt biljetter i augusti (resan i dec). En av dem blev nedgraderade.
Vart bråk i kabinen då dem två ansåg sig ändå vara First och inte business class.

Kändes vid de tillfället ännu bättre att va under 30år och komma in halvpackad i t-shirt!

Personligen tycker jag att dem bör skjutsa ned någon osm köpt biljett med poäng. Bör väl vara mer ekonomiskt för LH?

Men kan tro att de här paret som nu drabbades inte har någon status och de kanske påverkade?
Vad gäller kompensation så sa mannen "I don't want any compensation, I pay for what I want and I paid for first class.."
 

henke12

Medlem
Mycket grejer man inte vet.

Så vitt jag vet har de flesta bolag policies hur man prioriterar vid IRR(såsom CNL och överbokning)

Där jag jobbade förut hade tex ensamåkande barn med transfer högsta status vid inställt flyg.
En annan parameter var BN, dvs boardingnumret - dvs turordningen man checkat in.
Därav kan det vara bra att checka in tidigt :)
 
Toppen